Spy och skita blod

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare prince77
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 170
P

prince77

Har en kompis vars perser har sen igår spytt rosa aktig spya och idag hade den tydlien skitit bajs blandat i blod.vad kan det vara frågan om? :crazy: :confused:

Sv: Spy och skita blod

Det kan t ex. vara någonting som fastnat i tarmarna. Är katten inte vaccinerad mot kattpest kan det vara pest. Enda sättet att få veta är att ta den till veterinären.

Gissningsvis något vasst.

Kan den ha lekt med en bit sytråd med en synål i ena änden?
Katternas fiende nr 1.

Ta katten till veterinären omedelbart! Sådant är inget man skall vänta med. Svårt att svara här vad det kan vara, en vet.undersökning är det enda som gäller.

Berätta gärna hur det gick med katten.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 321
Hundhälsa Igår kväll så upptäckte jag att min tik var lite kladdig vid rumpan och efter rengöring så såg jag att den ena analkörteln var svälld...
Svar
6
· Visningar
10 512
Senast: Bulldoozer
·
Katthälsa För ett par månaders gick katten bort. Hon var utekatt och råttjägare. Plötsligt blev hon slö en kväll. Blinkhinnan täckte en del av...
Svar
2
· Visningar
3 564
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Trodde ju aldrig man skulle behöva hamna här :crazy: eller jo de visste man ju men de är så in i helvete svårt...ja min älskade bäbis... 2
Svar
30
· Visningar
3 184
Senast: n33Lu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bichon havanais
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025