S
Solosanta
Hej...Jag skulle vilja ha lite tips ang min häst...Han har sedan ngn vecka tillbaka haft en liten "spricka" mellan ballarna på vä bak, precis där strålen börjar kan man säga...Han hade även en liten spricka på hö bak men denna har läkt ihop och försvunnit. Dock har denna spricka på vä bak börjat bli större de senaste dagarna och jag föröker få till vad jag ska behandla detta som. Kan det vara en form av strålröta eller kan det bero att hovarna har utsätts för så mkt fukt hela höst o vinter pga av vädret som varit. Mina hagar har ju som säkert de flestats varait leriga, men inte alltför värst!
Ang sprickan så har jag iaf nu använt jod o sköljt rent eftersom det har blivit en liten ficka. Men ska jag måntro använda ngn mjukgörande kräm och/eller baktieredödande?!!
Jag tänkte mest höra mig för om ngn har varit med om liknande...Får väl givetvis kontakt vet om ingen förbättring sker, men alla råd & tips välkomnas varmt!
MVH / Jennie
Ang sprickan så har jag iaf nu använt jod o sköljt rent eftersom det har blivit en liten ficka. Men ska jag måntro använda ngn mjukgörande kräm och/eller baktieredödande?!!
Jag tänkte mest höra mig för om ngn har varit med om liknande...Får väl givetvis kontakt vet om ingen förbättring sker, men alla råd & tips välkomnas varmt!
MVH / Jennie