springmask

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
Efter att varit misstänksam mot att min dotter har mask .Så hittade jag små cm långa vita små saker i dotters "dajm kryss."Men de var stilla,De rörde sig inte. Kan det ha varit mask.?
Det kliar otroligt mycket på henne på kvällen .men framför allt runt slidan .(har läst att de lägger ägg där.)
Bör man kontakta läkare först eller är det bara att börja medicenera?
 
Sv: springmask

Låter som springmask. Gå till vc så kollar de henne o skriver ut maskmedel. Var noga med handhygienen. Finns en tråd här på barn om springmask, sök den! Där står en hemsida du kan gå in o läsa på ang mask. Inget ovanligt att barn får det!
 
Sv: springmask

Du behöver inte gå nånstans förrutom till apoteket. Köp Vanquin och ge tabletterna direkt. Upprepa efter 2v. Doseringen står på förpackningen.
 
Sv: springmask

Kul att du svarar på maskfrågor hos människa också, Madick!

Håller med, vc behöver inte uppsökas, räcker med apoteket. I regel syns inte de små gynnarna på dagtid heller.
 
Sv: springmask

så nu är maskmedel inhandlat .

Undrar om det är lika lätt som på en häst att avmaska.:angel: är hon inte sammarbets villig så är det väll bara att nypa lite i mulen :idea:

OBS jag skojjade ..........
 
Sv: springmask

....känsligt områda att prata om har jag märkt..därav det lilla smeknamnet.
 
Sv: springmask

kom ihåg att käka själv också... (och resten av familjen) annars kommer det med sannolikhet börja klia på dig också. o tro mig, det vill du inte....

(sen har jag för mig att du ska tvätta handdukar, sängkläder etc också, eftersom de sprider sig så lätt)
 
Sv: springmask

Det är väl bara den som är smittad som ska äta? Finns ingen anledning att alla ska ta om de inte har mask!
 
Sv: springmask

kom ihåg att käka själv också... (och resten av familjen) annars kommer det med sannolikhet börja klia på dig också. o tro mig, det vill du inte....

(sen har jag för mig att du ska tvätta handdukar, sängkläder etc också, eftersom de sprider sig så lätt)


enligt en läkare på vc så behövde bara lilltjejen äta nu .Men kommer besvären tillbaka ska hela familjen äta.

städade hela huset i går med klorin .plus att jag tvättade alla sängkläder plus alla leksaker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Hur vet man om ens barn är ”smartare” än andra barn? Min dotter är 5, blir 6 sent i höst. Hon kan läsa och skriva obehindrat. Skriver...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
18 552
Senast: Sedna
·
Kropp & Själ Hade ytterst lite feber i måndags kväll, men inte mer än så. Har väl lite svårare att svälja än annars och minimalt halsont. Inga andra...
Svar
1
· Visningar
13 827
Senast: Saeta
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 043
Senast: paradiset
·
Småbarn Har suttit ikväll och läst lite om olika symptom på adhd på barn. Någon här som har erfarenhet om detta? Det är vår son på 5år som...
2
Svar
24
· Visningar
4 144
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp