springmask och kattungar

Fillifjonkan

Trådstartare
min katt har fått springmask och hennes kattungar är ca 17 dgr. Ska jag avmaska dem också nu och hur mycket ska de ha? Har ingen våg men de kanske väger ca 150-200 gr .

Sv: springmask och kattungar

Springmask tror jag inte finns på katt.
Spolmask eller bandmask är det. Bandmask ser oftast ut som små riskorn under svansen, ibland kan hela masken spys upp som ser ut som en rad med riskorn. Spolmasken ser ut som långa spagetti ungefär.

Sv: springmask och kattungar

Det var små 17 dagars. ;)
Rådfråga på apoteket när du inhandlar medlen, så berättar de utförligt för dig hur du ska göra och med vad.
Absolut smidigast.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
188
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
405
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
483
Senast: Blyger
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 162
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama