Sprids inte mögel i halm?

Maléne

Trådstartare
Köpte hem halm så att hästarna här hemma skulle kunna få lite mer att tugga på, även fångisen. Har nu tyvärr hittat lite mögel i den och den luktar den typiska instängda lukten, kollade då med h*n jag köpte fodret utav om jag kunde få byta eller lämna tillbaka den, han sa då att jag kan ta bort det dåliga för i halm sprider sig inte mögel, tycker det låter konstigt och jag vill inte stå och behöva lukta och kolla igenom ALLT jag lägger ner i påsarna, men stämmer verkligen detta :confused: vill vara säker på min sak innan jag diskuterar vidare om det :crazy:

Sv: Sprids inte mögel i halm?

Precis vad jag trodde, men vill ha mer kött på benen och nu fick jag även fakta :laugh: tack

Sv: Sprids inte mögel i halm?

Han har nog missförstått det hela. Man använder ju ofta halm runt höet för att skydda mot fukt. Fukt kan ju göra så att det möglar, men även halm kan ju mögla.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 712
Senast: Karamello30
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 603
Ekonomi & Juridik Jag vet att det finns biljoner med trådar angående detta men varför inte en till? :) Jag vet att det kräver tid, kunskap och en bra...
2
Svar
24
· Visningar
4 915
Senast: spinxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka