Sprickor ovanför hovarna

bettysmatte

Trådstartare
Min islandshäst har fått sprickor ovanför hovarna (tror att området heter ballarna?) på alla benen. Det blöder inte, är inte infekterat eller något annat, och hon verkar absolut inte ha ont av det. Bara sprickor. Jag lade på lite Helosansalva idag, med tanken att det kanske behöver mjukas upp/fuktas i området. Gör jag rätt, tros? Jag vill ju helst inte att det ska bli värre. Tacksam för tips och hjälp!

P.S. Hon går fortfarande på bete.

Sv: Sprickor ovanför hovarna

Du får försöka hålla det mjukt,Helosan kanske inte är helt rätt,kan bränna lite.

Kanske Idomin blir bättre,el.någon mjukgörande fet kräm.

Liknande trådar

Hästvård behöver tips och hjälp med vad som har drabbat min unghäst på 2 år! han har krustor som mugg på hela mulen( han har bläs och är vit...
Svar
10
· Visningar
1 948
Senast: syrran
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·
Hästvård Har som säkert många läst hållt på med en segdragen hovböldshistoria på min hingst. Om vi tar det från början så hade vi först en dag en...
Svar
9
· Visningar
1 854
Senast: flashlight
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 729
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023