Sprickor i kronranden

Korpikjuliah

Trådstartare
Min kallblods valack har sprickor i kronranden på alla fyra hovar. Jag använder återfuktande salva på kronranden och spolar hovarna varje dag. Använder mig även a biotin. Nu undrar jag om det finns nått mer bra tips. Eller om du också behandlat din häst mot spruckna hovar. Är jätte rädd att det ska bli värre,,

Sv: Sprickor i kronranden

Hur menar du med sprickor? Går de uppifrån och ner, längs med kronranden eller annat? Är alla hovarna lika?

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
981
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 030
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 670
Senast: super
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
1 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka