spricka i benet

C

Chippen88

Den 1 juli blev min ponny sparkad i hagen och blev rejält halt (3 grader i skritt). Vi åkte direkt in och röntgade men hittade ingenting och fick rådet att han skulle vila och gå promenader i ca 4veckor för att sedan sättas igång igen. När det var dax att sätta igång honom var han fortfarande halt så vi åkte in igen och denna gång hitta dom en spricka. Han har sedan dess haft boxvila eller stått i en liten sjukhage. Vi ska tillbaka nu på tisdag och jag undrar vad jag kan vänta mig. Vad tror ni ska han vila ännu längre? Jag har hört att det brukar ta ca 4mån och det har det ju nästan gått nu. Kommer han bli helt återställd efteråt eller får han några bestående men av skadan? Kan han klara ett böjprov efteråt? Om ni har någon erfarenhet av detta så snälla skriv jag vill jättegärna veta.

Sv: spricka i benet

När min totto vart sparkad fick hon stå på ultuna i 6 veckor och sedan box hemma i 6 veckor. Efter 3 veckor hemma fick hon börja gå ut och gå lite endast rakt fram...

Hoppas det går bra med "din" spricka.. vart sitter den och hur lång är den??

Sv: spricka i benet

Vb i mitten av det "undre" benet, ja vet inte hur lång den är men ja tror inte den är så jättelång. Den va iaf smal.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 817
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
1 102
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 244
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Gamla hösilagebollar