Spricka i bäckenet?

Miiikaela_

Trådstartare
Hästen tyckte att det var en god idé att bralla loss ordentligt igår. Naturligtvis var jag tvungen att göra en ofrivillig avsittning som följd. Tyckte väl att jag landade gansak bra dvs på högersidan något mot ryggen.

Nu har jag ont på högersidan vid ländryggen men mer mot sidan och när jag gör annat än går långsamt rakt fram och noggrannt tänker på hur jag placerar fötterna så ilar och smärtar det i höften och ner mot benet på utsidan. Värst är det när jag vrider kroppen vilket jag givetvis försöker undvika. När jag läser om det låter det precis som att jag fått en spricka i bäckenet. Rådet då är att det läker av sig själv, helt okej att ta värktabletter som hjälp då det är bra att röra på sig. Till saken då, är det någon som har haft en spricka i bäckenet? Hur lång tid tar det att läka? Eller i alla fall tills man känner att man kan röra sig något obehindrat. Vi skall åka till USA om 6 veckor, en resa som jag inte vill missa för något i världen men den innebär en del rörelse minst sagt. Alltid skall man lyckas skada sig innan något viktigt :banghead:
 
Sv: Spricka i bäckenet?

Rådet är att söka läkare och få konstaterat om det är spricka eller inte, även om inget görs just då så kan det finnas andra saker som bör hållas under uppsikt eller åtgärdas. Så gör inte samma misstag som jag gjorde.;)
 
Sv: Spricka i bäckenet?

Glöm inte att göra en skadeanmälan till ditt försäkringsbolag, det är jätteviktigt. Om du slog i huvudet också, så kan du få pengar till en ny hjälm.
 
Sv: Spricka i bäckenet?

Jo att det vore det smartaste råder det väl inga tvivel om men jag tycker aldrig att det görs något öht. Fick tjata den gången jag hade brutit benet om att få röntgen och då kunde jag inte direkt gå. Det kan jag nu så att något storartat skall hända är väl ytterst tveksamt. Får väl masa mig dit och hoppas på det bästa då. Att missa arbetsdagar och inte få något gjort är dock det värsta jag vet. :mad:
 
Sv: Spricka i bäckenet?

Det är så sjukt att man ska behöva tjata och att det ska bero på vilken tur man har med att få "rätt" läkare. När jag hade trillat i av i full galopp och landat på ryggen, så tog min vårdcentral det på största allvar och jag fick komma in blixtsnabbt, sedan blev jag skickad till röntgen samma dag. Så hoppas att du får en annan läkare den här gången. Du måste gå dit iaf, även om det känns hopplöst. Om dom säger att du typ ska ta några Ipren och åka hem igen, så säg åt dom att dom ska skriva i journalen att du har ont och har bett om röntgen men att dom har nekat dig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp