Sprey på tassarna

Sv: Sprey på tassarna

finns väl inget tvång det är väl mer att ska man vara med i mina rasklubbar måste man ställa ut med minst 2:a ananrs blir man utesluten...
utställningar är väl inte det viktigaste, men jag tycker det är roligt. men jag tycker alla aktiviteter med mina hudnar är kul :)

Jag skulle bra gärna vilja veta vilken klubb i sverige man blir utesluten ur bara för ens hund får en tvåa. Dvs gott avelsmaterial. :grin:

Jag skulle bra gärna vilja veta vilken klubb i sverige man blir utesluten ur bara för ens hund får en tvåa. Dvs gott avelsmaterial. :grin:
I Berger klubben kan man som uppfödare bli utesluten om man avlar på en hund med sämre resultat än en 2a.

mvh

Så som betalande medlem för medlems avgiften, får du inte fortsätta vara medlem?
Det är inte så att de inte får lägga ut valparna på dito valphänvisnings sida (eller vad de har, jag har noll koll på deras klubb.. )och inte får ha sitt kennelnamn på deras uppfödarsida?
Men man kan ju äga en Schäfer men vara medlem i chihuahua cirkeln, bara du betalar din medlemsavgift.

Eller har jag allt tappat bakom ett hölass i natt lr?

Har för mig att jag läst det, o det gäller om man innehar kennelnamn, hittar det inte nu, börjar bli för trött.
O andra sidan har jag ju aldrig ägt en utställningras tidigre, så för mig är det mesta som kinesiska.

mvh

alltså som uppfödare! kan pma om intresse ännu finns..

Ang regler för vad som får användas och inte var de inte många som följde på världsutställningen vill jag lova..
De kritades och klipptes,trimmades,sprayades färgades allt möjligt (att tillägga huskys ska inte vissas trimmade och dom får absolut inte ha något i pälsarna) Great Sverige ni kan verkligen hålla reglerna!!!

Ang regler för vad som får användas och inte var de inte många som följde på världsutställningen vill jag lova..
De kritades och klipptes,trimmades,sprayades färgades allt möjligt (att tillägga huskys ska inte vissas trimmade och dom får absolut inte ha något i pälsarna) Great Sverige ni kan verkligen hålla reglerna!!!

Vad har det med Sverige att göra? Det är hundägarna som fuskar och det förekommer i vilket land du än åker till. Vissa länder är det t o m tillåtet.
Ännu värre är väl att du inte gick och sa till arrangören att du såg fusk.

För övrigt tycker jag det skulle vara tillåtet att lägga något på tassarna så hundarna inte halkar, det handlar om hundarnas säkerhet och har inget med att fuska för få en snyggare hund.

Vad har det med Sverige att göra? Det är hundägarna som fuskar och det förekommer i vilket land du än åker till. Vissa länder är det t o m tillåtet.
Ännu värre är väl att du inte gick och sa till arrangören att du såg fusk.

För övrigt tycker jag det skulle vara tillåtet att lägga något på tassarna så hundarna inte halkar, det handlar om hundarnas säkerhet och har inget med att fuska för få en snyggare hund.

jaga hr inte varit på många inomhusutstllningar men där jag varit och et varit halt golv har dom lagt ut mattor man sprungit på...

håller med, har inte arrangörerna vett nog att lägga ut mattor och man har åkt lång väg och dessutom betalat en massa pengar så är det arrengörernas eget fel. Man borde värna om hundarnas hälsa

jaga hr inte varit på många inomhusutstllningar men där jag varit och et varit halt golv har dom lagt ut mattor man sprungit på...

Och jag har varit på mååånga och ibland är det under all kritik. Ibland finns det bara en matta diagonalt i ringen, ibland finns det bara runt om.
Sen finns de de arrangörerna som skulle ha bara plus.

vad tråkigt :( men som sagt har inte varit på många inomhus alls..

På dom uts som jag har vairt på så har de varit okej att bespruta fixa trimma och fräga hunden tuppera och gud vet allt.
I allfall på vår ras.

Jag ska säga sig att jag sa till 3 funtionärer sen tröttnade jag,där var 3 ställen där vi stog med utlänska utställare och alla hade stuff med sig dom stog hela dagen och pyslade med en hund.
Kan inte funtionärerna heller se deta själva så är de illa.
Typiskt Sverige ska följa alla regler osv men när de väl står där ser dom inte äns de som fusk när de finns regler!

Sen de här med mattor hade hundägarna rastat sina hundar så att dom inte behöver kissa och bajsa i ringarna på mattorna (menar vuxna hundar också)
Så hade nog fler använt sig av dem!!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 163
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
474
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Efter min hunds lilla äventyr har hon slitit ner trampdynorna så de är såriga på ett par tassar. Smörjer med manukkahonung och har tratt...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Sonic76
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 050
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka