Sprenger Bow Balance HERR?

F

FJ_

Jag har hittat ett par begagnade Sprenger Bow Balance ledade stigbyglar. Var ju egentligen ute efter strl dam från början. Men frågan är om inte herrbyglarna kan passa ändå? Är det någon som rider i sådana? Jag har inte dom smalaste fötterna.

Stigbyglarna mäter måttet 13 cm på långsidan. Utsida till utsida. Alltså inte där man har foten, där är måttet 11 cm. Det såg jag på en bild. Någon som har herrstorleken och kan kolla om det stämmer?

Ni som har stigbyglar av denna modell i Strl dam, är de mycket trånga?
 
Sv: Sprenger Bow Balance HERR?

Jag har dom i strl dam och tycker dom är ganska så rymliga.
Nu rider jag uteslutande i tretornstövlar och dom är ju ganska nätta i foten, men kan inte tro att det skulle vara några problem att få in en större sko där heller.

Jag älskar mina :love: hoppas du skaffar ett par :)
 
Sv: Sprenger Bow Balance HERR?

okej, jag är lite tveksam om herrstoleken. kanske blir den alldeles för stor för mig så att jag glider runt med foten? jag har bara herr ett välja på just nu då jag får de för ett superbra pris.

Hur långa är dina i damstorlek om du mäter från sida till sida?
 
Sv: Sprenger Bow Balance HERR?

hmmm...vet inte hur stor herr blir men du kanske kan få prova dom?

Jag ska ut en sväng i stallet nu, kan mäta mina dam då, återkommer med svaret :)
 
Sv: Sprenger Bow Balance HERR?

Tack för alla svar! Får väl ta och mäta bredden över min egen fot och sedan chansa :P
 
Sv: Sprenger Bow Balance HERR?

Damstorlekarna i BB tycker jag nästan är för stora för ridstövlars fötter. :o
 
Sv: Sprenger Bow Balance HERR?

men inte glider man väl omkring i stigbygeln?? man har ju benens tyngd vilande där, jag har då foten på exakt samma ställe i stigbygeln hela tiden, den flyttar sig inte fram o tillbaks... och jag har jättelånga dressyrläder, är du hoppryttare så har du ju jättemkt tyngd där.

problemet skulle isf vara om dom är så stora att det finns risk att hela din fot kan glida igenom och fastna?
 
Sv: Sprenger Bow Balance HERR?

jo, men jag har jättelätt för att glida omkring. I dressyren bara då. Inte i hoppning. Jag tappar till och med stigbyglen ibland. Tycker det är jättesvårt att hitta stödet när jag rider dressyr :p
 
Sv: Sprenger Bow Balance HERR?

Har Herr modellen dom är invändigt 12cm om det är till någon hjälp

/Stefan
 
Sv: Sprenger Bow Balance HERR?

Tack, det är bra att veta! Om jag har 10cm i bredd över foten så känns det ju som att jag kan använda ett par herr.
 
Sv: Sprenger Bow Balance HERR?

När jag köpte mina så kunde jag inte ha dam för att de blev för små då, så jag upplever dom som jättesmå i stl...
 

Liknande trådar

Utrustning Har tittat en del på lite olika stigbyglar. Både Free Jump, Sprenger och lite andra. Men det är en sak som slagit mig: Vissa stigbyglar...
Svar
2
· Visningar
2 522
Utrustning Fundrar på investera i nya stigbyglar. Funderar på Freejump Pro. Rider i dagsläget i mina ledade Sprenger , har även Sprenge bow...
Svar
7
· Visningar
4 979
Senast: WBanna
·
Utrustning Blir tokig snart, jag är verkligen blond ibland. Har alltid haft de vanliga sprenger och de är ju helt raka, inget höger eller vänster...
Svar
13
· Visningar
9 129
Senast: Estivuz
·
Utrustning fick hem mina från tyskland igår..men nu till frågan tycker det är konstigt att det bara fanns en storlek, jag trodde faktiskt dem...
Svar
9
· Visningar
1 436
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Föl 2020
  • Exteriör Welsh cob

Omröstningar

Tillbaka
Upp