Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det någon westernryttare som rider med Sprenger bett? Var i den lokala butiken idag och fingrade lite på Sprengers 3-delade med D-ringar. De är ju ruskigt dyra bett så det är inget man bara går och köper för att prova.
Nix, men vi har ett par Mylerbett hemma och de är ju inte billiga heller... Fast där vi köpte fick man prova dem i en vecka först..
Billy Allenbetten är TRELEDADE, inte tredelade. Sedan vad olika handlare säljer sina bett som beskriver ju inte vad som är brukligt i branchen.
Jo, jag äger också några Myler-bett. Jag bara frågade om det var någon westernryttare som red på Sprenger, inget annat. Många westernryttare har ju dyra bett, det har jag också. Men inget Sprenger.
Billy Allenbetten är TRELEDADE, inte tredelade. Sedan vad olika handlare säljer sina bett som beskriver ju inte vad som är brukligt i branchen.
3-delade bett är inte westernbett. 3-ledade bett är dock utmärkta. Stor skillnad!
Snarare borde väl BA betten kallas för tvåledat.
Treledat är det ju inte, som Pazuzu sa.
Ett 3-delat bett kan man vika. Ett 3-ledat bett kan man inte vika. Vilket gör att det blir bekvämare för hästen. Sedan kan man kalla det vad man vill, det är lätt att förvirra begreppen. Vikbara tredelade bett brukar man inte använda i western, däremot så använder många islandshästryttare sådana om jag inte är helt felinformerad.