Spray mot insekter?

AnnaJL

Trådstartare
Vilka sprayer mot mygg och knott och sånt använder ni? Vilka är bra och vilka är dåliga??

Mvh Anna
 
Sv: Spray mot insekter?

Mamma burkar alltid koka ngn kanonkur som håller borta alla möjliga insekter! Vet ej "receptet" men vet iaf att det innehåller både vitlök och massa kryddor... :idea: Trots det luktar hästarna inte det minsta skumt! :banana:
 
Sv: Spray mot insekter?

weeh_ skrev:
Mamma burkar alltid koka ngn kanonkur som håller borta alla möjliga insekter! Vet ej "receptet" men vet iaf att det innehåller både vitlök och massa kryddor... :idea: Trots det luktar hästarna inte det minsta skumt! :banana:

Kan du ta reda på vad det är för hopkok?? För det vore ju jättebra om man kunde göra egen istället för att köpa dyra som ändå inte funkar!
 
Sv: Spray mot insekter?

Japp, ska kolla upp detta lite mer specifikt! Återkommer! :D
 
Sv: Spray mot insekter?

En till som är intresserad av receptet!! hihii
 

Liknande trådar

Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
648
Senast: WildHorse
·
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
265
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 145
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp