Z

zorro83

Är det säkert att jag inte behöver sporra i LB.1 och LA.1
om det lokal tävling för häst. Min häst är super känslig för sporrar och jag ska tävla på Lördag tacksam för svar.

Sv: sporrar?

Sporrar är bara obligatoriskt från regional och uppåt. Ett tips till dig är att du skaffar ett TR där allt sådan står!

Låt bli att använda sporrarna!:idea:

Har du svårt att hålla hälarna i styr kan du ju montera sporren lågt och nedåtvinklat. Men det borde inte vara något problem, för du driver väl inte med hälen?;) :angel:

Du kan ju göra som en kompis till mig gjorde för att "vänja" sin pålle vid sporrar: Köp de kortaste sporrarna som går att hitta. Fila ner dem så att den bara är ca 2 mm... Det står ju ingenstans någon tillåten minimi längd på sporrar. :angel: :angel: Detta tävlade hon iaf på och ingen sa något om att hon måste skaffa "riktiga" sporrar vad jag vet. :)

Det finns sporrar att köpa utan någon "pigg". Alltså som bara är en metallbygel.
Fast det problemet har du ju inte riktigt än.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sedan den 1 januari i år är det valfritt att rida med sporrar i internationell dressyr. Vid helgens femstjärniga tävlingar i Doha valde...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka