Lady_D

Trådstartare
Jag har inte mitt tr tillgängligt för tillfället, är det någon som har det som kan säga mig om man får rida utan sporrar i 1 meters.

Sv: Sporrar

I TR står det att i häst så är det obligatoriskt med sporrar i 110 och uppåt gällande dressyren. För ponny är det obligatoriskt i lätt och MSV, gäller dressyr.
Under hoppningen så är sporrar ej obligatoriska och likaså i terrängen.

Hot tips är att skaffa sporrar utan sporre liksom. ;)
Jag har haft ett par som har en "tandad" sida som jag vände åt fel håll och då kom bara bygeln mot hästen. :)

Tasse skrev:
I TR står det att i häst så är det obligatoriskt med sporrar i 110 och uppåt gällande dressyren. För ponny är det obligatoriskt i lätt och MSV, gäller dressyr.
Under hoppningen så är sporrar ej obligatoriska och likaså i terrängen.

110 är borttaget så du får läsa uppdateringar... innebörden är visserligen detsamma men med tanke på hänsvisningen till TR är denne icke korrekt. :o

Helt rätt, där var det jag som var lite snabb och inte "tänkte till" men eftersom 110 inte finns längre så blir ju bestämmelsen "densamma" trots min "felcitering" men rätt ska vara rätt.

Om du läser ovan så ser du att vi kommit fram till att man inte behöver det i 1-meters, då kanske du kan lista ut att man inte behöver det i 90 heller... ;)

Nää för jag har aldrig ridit fälttävlan förut så jag är ett riktigt blåbär ;)

Hur är det med huntingklasserna? Hör de hemma på fälttävlansforumet? Är mer intresserad av att rida en sådan, någon som vet om dessa klasser också ligger på 90 cm i debutant?

Och som slutfråga, vart hittar man proppar för hunting till nästa år, när de kommer ut?

Tusen tack! :)

hunting rids i 70 och 90 cm

proppar för hunting brukar finnas på ridsportsförbundets hemsida, under tävlingstermin (sök på fälttävlan)

Liknande trådar

Dressyr Sandra Sysojeva har lagt ut denna film på insta, där hon rider med halsring och utan sporrar i piaff och passage. Hoppas fler...
Svar
0
· Visningar
446
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Från den 1 september 2024 blev det frivilligt att använda sporrar under dressyrtävlingar i USA, enligt en ny regel från USEF. Precis som...
Svar
0
· Visningar
114
Senast: Gunnar
·
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 596
Senast: BornAgain
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sedan den 1 januari i år är det valfritt att rida med sporrar i internationell dressyr. Vid helgens femstjärniga tävlingar i Doha valde...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka