Sporrar / sporrem

Sv: Sporrar / sporrem

På foten eller på sporren?
På sporren kränger man tills det verkar rätt, på foten bara spänner man fast dem :D

Jag blötte upp mina sporremmar som var lite krångliga att få på sporrarna. Upplevde att de töjde sig och gled lite lättare... Rätt eller fel vet jag inte, men de är mjuka och smidiga:)

Som tidigare skribent redan sagt. Man blöter dem. Rejält.

Låt dem sedan torka och krympa litet innan du tänker tanken att smörja dem.

//Waern

Har bara ekololja hemma, vill ej använda det. Ska se om jag kan få tag i något annat. Vad rekomenderar ni. Som man även kan använda på sadel och träns.

Köp Pure Neatsfoot Oil (Inte Neatsfoot Oil Compound). Läs den nålade lädervårdstråden på utrustningsforumet om du vill veta mer :)

Liknande trådar

Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: tara
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 592
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Badger
·
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 522
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka