Sporrar med trissor!! Bråttom!!

D

dynamite90

Hej

Skall tävla en lokal dressyr inom några dagar med stor häst. Jag har precis införskaffat ett par sporrar med trissor (tror jag det heter), alltså som stjärnsporrar fast med runda hjul som kan rotera. Får jag ha dessa på dressyrtävling?? Som jag förstår det enligt TR får man ha det, men det kan ju misstolkas... Någon som använt hjulsporrar på tävling eller som vet????? måste ha ett snabbt svar!!! :D

Sv: Sporrar med trissor!! Bråttom!!

Jag vet flera som rider med hjulsporrar på tävling och jag har själv ridit med stjärnsporrar. Sporrarna får dock inte vara utformade så att dom skadar hästen, alltså inga vassa stjärnor eller hjul är tillåtna.:idea:

Jag tävlar alltid med sporrar med trissor.

Jag har tävlat med de.

Jag har också trissor på mina, tävlade senast nu ikväll. Som du själv kollat i TR så är det okej, så länge de inte kan skada hästen.

Jag upplever dem som mildare därför använder jag dem. Numera använder jag dem dock bara på tävling och vanliga 15 mm kulsporrar när jag tränar.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
Dressyr Hej alla! Tänkte starta en tråd om bohuscupen 2017 för de som tävlar dressyr på storhäst. I år ska min lilla klubb fått ihop totalt 2...
Svar
0
· Visningar
923
Dressyr Första gången jag är inne på dressyrsidan :D Men jag behöver er hjälp! Jag startar min första dressyrtävling på söndag, en lokal LB:2...
Svar
3
· Visningar
1 066
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka