M

mariap

Vilken klass måste man tävla i för att få en sponsor ? Och hur får man då denne ?
mvh maria

Sv: Sponsor

man behöver inte tävla en speciell klass för att få sponsorer.
Du kan inte räkna med att någon hör av sigo vill sponsra dig , om de inte är någon vän eller släkting osv..
Utan de man får göra är att ta kontakt med företag o liknande o be om sponsring.Kunna visa upp resultat och argument varför dom ska sponsra dig.

Jag hade en sponsor då jag red ponnyfälttävlan på SM nivå. Då var de faktiskt et lokalt företag som höll på med lite ridsport och örter som tog kontakt o ville sponsra mej med täcke,schabrak o lite såna småsaker mot att hon fick brodera sitt företagsnamn.
Så jag blev en reklampelare samtidigt som jag fick fodertillskott o vardagsutrustning från henne.

Som FT_ryttare skrev är det inte klassen som avgör, egentligen ditt angagemang. Dvs hur mycket du syns ute dvs :) Åker du mycket på tävlingar och i flera delar av stan/landet så syns reklamen bra ;)

OT: Såg idag ett släp som det stod; Sponsrad av Mamma och Pappa på.. så sött!

Nej fy, de ungarna avskyr jag! Särskilt när de går omkring med Team: x och x sponsrade by: ma and pa. :eek:

Gulligt i början, men nu när var och varannan unge har det så lär de snart få galla över sig :devil:

Haha har bara sett det idag och aldrig tidigare så därför tyckte jag det var sött ;) Kan bero på att man inte bor i det hästtätaste området just nu och inte ränner på tävlingsbanan ;) Lär väl spy galla på det med när man kommer ut igen :D

haha jag har så, sponsrat och sen team ****, hästens namn:D på jacka, keps och täcke, lite gulligt ju! jag började med det och sen köpte en annan i stallet samma sak..kom på nåt eget liksom!!

Som FT_ryttare skrev är det inte klassen som avgör, egentligen ditt angagemang. Dvs hur mycket du syns ute dvs :) Åker du mycket på tävlingar och i flera delar av stan/landet så syns reklamen bra ;)

OT: Såg idag ett släp som det stod; Sponsrad av Mamma och Pappa på.. så sött!

det var gulligt, ja!!!

Vi ska börja sponsra och har minst en ryttare på g. Hon rider svår klass och gör det väldigt stilfullt. Viktigtast tycker jag - att hon gör det snyggt och med stil alltså :o)
Sen är hon också en väldigt trevlig och ödmjuk person, vi själva som frågade henne...

Utan att avslöja allt för mycket ;)

såg en släp i somras där det stod:

"Sponsrad av Morfar"

kanske samma släp vi såg ?
ett svart, ganska stort :P

Ah det där känner jag igen. Som förra året i globen, hon som vann prins carl philips pris var ju sponsrad av sin pappa som samtidigt sponsrade klassen. Flummigt blev det.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 023
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 949
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025