Spolspiltor

Empalie

Trådstartare
Vilka olika modeller på spolspiltor finns det, vad ska man tänka på och hur ska de vara byggda. vad kostar det.
Funkar det att ha i ett kallstall om man har en värmekabel???

Visa gärna bilder!

Sv: Spolspiltor

Vi ska göra en billig variant hemma hos oss. Vi brukar ställa upp hästarna i dörröppningen när vi gör iordning dem. Vi har varmvatten men ingen spolspilta. Ska därför gräva ut utanför stalldörrarna och fylla upp med först stora stenar och sedan grus. Detta för att vattnet ska rinna undan. Så när vi ska spola dem vänder vi bara på hästarna så att kroppen är utanför stallet.

Fördelen är att vi slipper massa fukt inne i stallet.

Sv: Spolspiltor

Risken med att ha det i ett kallstall är ju att vattnet på golvet fryser och blir halt. Dessutom är det ju sällan man spolar en häst i ett kallstall - det är ingen bra ide att blöta en häst och ställa den i en kall box.

Förstår inte riktigt varför du ska spola en häst i ett kallstall vintertid?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
351
Senast: Emiro
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
18
· Visningar
1 777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve
  • Födda 2022

Omröstningar