J
JennieKinnunen
Hej. Jag vet inte vad som har hänt med min ena häst som är ett varmblod. Han har varit hur lugn som helst när man har ridit honom. Men nu..Han är jätte snäll i början, sen helt plötsligt flyger det spöken i honom. Han vägrar lyssna,han backar ner i diket,ställer sig på bakbenen,kuter rygg,står inte stilla,stressar,blir blöt av svett och jag vet inte vad. Han blir helt tokig rent ut sagt.Det bara flyger spöken i honom. Så håller han på så ett bra tag.
Han började göra såhär i höstas. Då red jag honom inte på en månad.
Sen så satte jag mig upp och tog det jätte lugnt,red ungefär varannan dag. Sen efter ett tag så började han igen. Då fick han stå igen. Sen nu för några veckor sedan så började vi rida igen.
Det gick jätte bra. Men så en dag, så började han bråka igen. Nu har jag verkligen tappat lusten. Jag har longerat honom nu i en vecka och han är hur snäll som helst. Han gör ingenting när man hanterar honom från marken.
Men varför håller han på som han gör? Han har inte ont någonstans,vi har kollat igenom honom. Jag börjar nästan tro att felet sitter inuti huvudet. Han har varit så himlans fin. Han har varit hel mysig att rida.
Tacksam för svar
/Jennie
Han började göra såhär i höstas. Då red jag honom inte på en månad.
Sen så satte jag mig upp och tog det jätte lugnt,red ungefär varannan dag. Sen efter ett tag så började han igen. Då fick han stå igen. Sen nu för några veckor sedan så började vi rida igen.
Det gick jätte bra. Men så en dag, så började han bråka igen. Nu har jag verkligen tappat lusten. Jag har longerat honom nu i en vecka och han är hur snäll som helst. Han gör ingenting när man hanterar honom från marken.
Men varför håller han på som han gör? Han har inte ont någonstans,vi har kollat igenom honom. Jag börjar nästan tro att felet sitter inuti huvudet. Han har varit så himlans fin. Han har varit hel mysig att rida.
Tacksam för svar
/Jennie