Spjälsäng

EmelieR

Trådstartare
Jag har tittat lite på olika sängar men hittar inte någon som har nedsänkbar sida.... Vet att mina småsyskon hade det förr men nu ser jag bara med fasta sidor eller en avtagbar sida...
Är det för att det inte var tillräckligt säkert?
Någon som vet var man kan få tag på en annars?
Vill helst ha med flera olika höjder på botten med- inte bara 2.

Sv: Spjälsäng

Vi har en med nedskänkbar sida, men den är köpt i Österrike sa det hjälper tyvärr inte dig. Men jag har aldrig reflekterat över att den skulle vara mindre säker.

Mina syskon har både armar o ben kvar så jag vågar använda den i vilket fall... Men jag skulle ju ändå behöva köpa en....

Har sett såna på både babyproffsen och barnens hus.
Funderade också på att kopa en sån, men det blev en hensvik från ikea istället då jag tyckte det var smartare att man kunde ta bort en sida helt.

Ikea har väl en man kan ta bort sidan på? Vill man ha fler lägen än 2 kan man ju borra egna hål.

Har kollat lite mer idag... Finns mååånga man kan ta bort sidan på. Denna skulle bara vara sänkbar tänkte jag. Men de verkar vara lite för höga så det blir nog en avtagbar iaf:)
Skulle eg vilja ha en mindre säng i början men tycker det är onödigt att köpa 2....

Jag vet att jag sett några i second hand- butiker. Kan ju vara värt att kolla upp också, om man kan tänka sig en begagnad säng. :)

Försök hitta en vagga :love:

Den här köpte mina föräldrar när dom väntade mig.
23250498.jpg

Jo- jag vet... Men det är ju så kort tid de har den...

Funderar på om man kan "bygga ett bo" i stora spjälsängen så den känner sig trygg- för jag tror att de vill ha det lite trångt i början som de har i vaggan.

Hade jag hittat en fin o billig så blir det nog så att den följer med hem :)

Äsch, det funkar att ha bäbisen i spjälsäng från början ;).
Så har vi gjort och det har gått jättebra.
Har inte bäddat på nåt speciellt sätt heller :).

Det spelar ju ingen roll det är ju gulligt :angel: Tilde inviger vaggan nu, hon blir 4 veckor på lördag. Men lär hamna i min säng ändå i natt. Jag är för trött för att orka gå upp och hämta bebis och framför allt masa sig ur sängen när jag ammat klart ;)

Precis därför hade jag tänkt bygga ihop sängen med min... Så jag kan putta ut den där när den är klar ;) Trångt i sängen ändå ibland- med sambo o två russlar... hihihi

Vi har en Brio som vi köpte ny till Loppan, sänkbar sida + tre lägen för sängbotten. På benen skruvade vi såna där fjädrande fötter som Brio oxå har och det var bra om man behövde vagga henne lite innan hon somnade. När hon var liten hade jag hennes säng dockad till vår så var hon lätt att komma åt när det var matdax + att man kunde lägga en hand på henne om hon var orolig. Jag bäddade med ihoprullade täcken o lite sånt så att hon hade ett litet mysigt bo i sängen. Det älskade iaf hon, sen tog jag bort allteftersom hon växte. Hittar henne fortfarande oftast sovande inkurad i ett hörn med våffelmönster från spjälskyddet i pannan :D

Sov Gott hälsar Lilo Wonder

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 418
Senast: KesoNeso
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 173
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 392
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar