spjälsäng

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Naggur

Måste ju ha en spjälsängstråd åxå=)

Så vad har ni för sängar?

Tips på bra och dåliga mottages tacksamt!

bilder:bump:

Jag vill ha en spjälsäng med avtagbar långsida så man dra in sängen till sin egen. så slipper man gå upp varje gång det är mat eller blöjdax=)
 
Sv: spjälsäng

Vi har valt bort spjälsäng till de minsta barnen eftersom mitt äldsta barn aldrig ville sova i sin. Vi resonerade såhär: Vi börjar med samsovning och fungerar det inte så skaffar vi spjälsäng då istället. Barnen är 1½ och 2½ och behovet har inte uppstått har vi konstaterat. :smirk:

Om vi skulle kopt spjälsäng så skulle vi satsat på IKEAS SNIGLAR, eftersom priset är oslagbart, det går att ta bort långsidan och den dessutom fått väldigt bra i säkerhetstester.
 
Sv: spjälsäng

okej. jag tyckte att den kändes lite ranglig. men annars är den ju perfekt. precis min stil. gillar inte krussiduller=)
 
Sv: spjälsäng

Vi har IKEAS billiga sniglar och tycker att den är toppen. Vi har moddat den lite genom att sänka den och ta bort ena långsidan så att den går att ha brevid vår säng och det funkar skitbra. Sen har jag betsat den med ek-bets och sen lackat, blev riktigt bra!
 
Sv: spjälsäng

men va bra! då blir det nog en sån ändå. fast jag kommer måla den vit. tur man har buke så man inte går å köper svindyra saker när dom biligaste allternativen funkar lika bra=)
 
Sv: spjälsäng

Vi har valt bort spjälsäng till de minsta barnen eftersom mitt äldsta barn aldrig ville sova i sin. Vi resonerade såhär: Vi börjar med samsovning och fungerar det inte så skaffar vi spjälsäng då istället. Barnen är 1½ och 2½ och behovet har inte uppstått har vi konstaterat. :smirk:

Om vi skulle kopt spjälsäng så skulle vi satsat på IKEAS SNIGLAR, eftersom priset är oslagbart, det går att ta bort långsidan och den dessutom fått väldigt bra i säkerhetstester.

Hur gör ni när barnen sover på dagen då? ligger ni alltid med dem eller har ni madrassen på golvet? Vår son kastar sig handlös ned från sängen (en gång har pappa missat att ta fast honom annars har någon av oss stoppat honom) och då han sover på dagen vill jag göra annat oftast så utan spjälsäng vet jag inte hur det hade gått...
 
Sv: spjälsäng

Vi har inga ben på sängen, så om de ligger där så kan de visserligen ramla ur men inte slå sig. Dock har de på dagtid i princip bara sovit i bärsjal, på madrass på golvet i vardagsrummet eller i vagn under sitt första år, har varit mest praktiskt så tycker jag.
 
Sv: spjälsäng

kan du slappna av och sova ordentligt med en bebis i sängen?

Flera jag känner kunde inte sova ordentligt för dom bara oroade sig för att råka göra illa barnet.

tror jag kommer vara likadan. rör mig en hel del när jag sover så jag kommer nog inte sova bra alls om bebisen ska ligga i sängen. Då känns de bättre att ha bebisen brevid sängen så kan man rulla omkring hur mycket man vill=)
 
Sv: spjälsäng

Det har tagit ungefär två månader innan jag känt mig helt naturlig med att ha barnen i sängen och tilld vi synkroniserat våra sömncykler (så man inte känner sig störd). Fram tills dess har de legat i ett litet snuggle nest (som en liten hårdlift).
 
Sv: spjälsäng

Vi har en helt vanlig vit säng från Ikea tror jag, det är deras mått iaf. Dvs inte de vanliga måtten.
Nåt att tänka på om man inte vill köpa spjälskydd på Ikea.
Vi köpte ett helvitt från Babyland och det är lite för långt.
Sängen är gammal, minst 10 år.

Till första barnet hade vi en korg på hjul dagtid, på natten sov han brevid mig.

Samma med andra, han sover i spjälsängen på kvällen.
På natten lyfter jag över honom för han vill tutta.
 
Sv: spjälsäng

Jag har fått en gammal begagnda rackare av en kompis :)
Den ska jag göra iordning själv och måla i någon lämplig färg.. Den blir nog lime grön tror jag eftersom jag tänkt att barnrummet ska va ljusgrått och inredningen limegrön:D
 
Sv: spjälsäng

*kl*

Jag hade tänkt ha vagga de första månaderna, tills bebis kan vända på sig. Då hade jag tänkt byta till en spjälsäng..

Ni som har IKEAS Sniglar... Är den helt obehandlad när man köper den?

Jag vill ju som många av er här inne, ha en spjälsäng som man kan justera ligghöjd samt ena långsidan på.

Under dag-sovningen kommer min bebis att få sova i vagn om det passar den lilla vill säga..
 
Sv: spjälsäng

Vi har IKEA Gulliver. Den är stilren och snygg och det var bra att kunna ha den höjd i början.

Vi har även en resesäng.

Har man dåligt med pengar skulle jag rekommendera att endast satsa på en resesäng. Det är ändå så kort tid man kan ha bebisen på det höga läget och det är alltid bra att kunna ta sängen med sig.
 
Sv: spjälsäng

Vi har Ikeas Gulliver tror jag den heter- tyvärr utgången ur sortimentet för det var den enda som godkändes av konsumentverkets test ur deras sortiment....fungerat jättebra, har inte kommit så långt att vi kan ta bort en långsida än.....
 
Sv: spjälsäng

Vi har Ikeas Gulliver tror jag den heter- tyvärr utgången ur sortimentet för det var den enda som godkändes av konsumentverkets test ur deras sortiment....fungerat jättebra, har inte kommit så långt att vi kan ta bort en långsida än.....

Kan man ta bort en långsida på den? Tror jag har samma, den godkända om jag inte har fel. Visste inte att det går att ta bort en långsida men kan inte undersöka nu för vill inte väcka "den björn som sover".
 
Sv: spjälsäng

Min är årsmodell 67. Den hade alltså jag från början. Sen mina 3 syskonbarn (någon av dom har repat färgen med tänderna) och nu sist mina egna 2. Fast inte sov dom i den så värst lång tid, jag är glad att jag inte betalde dyra pengar för en ny.
Jag skulle målat om den men det blev aldrig av - om 60 år är den antik - och då är ju orginalmålning bra.
Den står iallafall på vinden och om det blir några barnbarn så kommer den att vara stabil nog för dom också.
 
Sv: spjälsäng

knapplån.

Imorrn ska vi iväg å shoppa säng+tillbehör=) gud va kul de e å köpa bebissaker! inte alls lika kul att handla till sig själv
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 479
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 450
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 883
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
823
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp