Spirit huggormsbiten!

Houdinie

Trådstartare
Min stora kattpojke Spirit blev troligtvis huggormsbiten idag. Jag fick anti-inflammatoriskt och cortison av vet och han har varit rätt så loj idag. Det kan inte ha hunnit utsöndras så mycket gift, för svullnaden var relativt liten och började gå ned igen redan innan jag hunnit fram till djurkliniken.

Jag har stor lust att sno grannens spett och gå på huggormsjakt! :mad:

Sv: Spirit huggormsbiten!

Oh, stackars katt, hoppas han mår bättre i morgon.
Vad obehagligt.

(om du ska göra "det där" med ormen , tänk på att ingen ser, de är fridlysta)

Här så görs inget "sådant där" med några ormar alls.
Vi har även utrotningshotad hasselsnok i området, så ormarna skall lämnas ifred.
Dessutom så finns här så mycket orm, att man får göra "det där" med säkert 20 st innan man är klar.

Det finns nog en ormfamilj/3 ha.
Och det är jättebra mot alla sorkar, vattensorkar, mullvadar och andra möss och råttor som också finns här och som vi inte vill ha.

Misstänkte att det låg till så hos er med. ;)
Vi har också hasselsnok hos oss men man ser den ytterst sällan.
Hur stort revir har dem egentligen?
Mellan oss kan det inte vara så långt fågel eller "ormvägen".

Btw vi har en granne som INTE gillar orm och han har vi bråkat en del med, han tar INTE hänsyn till fridlysningen, så jag hörde mig för och fick reda på att man får flytta på ormar som är besvärliga och närgångna, stämmer det?

Ja man får flytta på dem EFTER ATT MAN HAR INHÄMTAT TILLSTÅND FRÅN LÄNSTYRELSEN.

Ok, och de bestämmer då även vart man sen ska släppa dem?

Min granne kommer inte att skaffa ett sådant till stånd, han kommer fortsätta göra på sittsätt, men så länge ingen ser så kan man inte göra något, annat än "bråka lite"

Markägaren förstår att det är ett tomt hot från min sida... jag känner ibland för att släppa min bil från Kaknästornet, men har hittills motstått även den frestelsen.

Jag föredrar att styra mina känslor istället för att styras av dem! ;)

Och Spirit är piggare idag, men får nog tåla att vara innekatt även imorgon.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • En tråd om bäddar
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka