Gecko

Trådstartare
Är det någon som vet hur Spirig sadlarna är i bommen? Passar dom raka ryggar eller svängda?

Sv: Spirig

Passar inte på raka ryggar... Rätt så lik Dominus/Jaguar i passform.

Det stämmer nog, (skulle provat en nyligen men den var för smal)
Men inte som Jaguars deep seat tror jag utan som close contacten som är en aning rakare, faktiskt.

Spirig verkar vara trevliga sadlar annars. Är de inte utvecklade av samma som amerigo o jaguar eller nåt sånt?
/ Flash (som börjar bli "sadelexpert" snart av detta förfärliga letande, men tror jag är klar nu!!)

Ingen aning om de är utvecklade av Amerigo, men jag har fått för mig att Spirig kommer från Tyskland.. Tror jag fick höra det av en ÅF till den sadeln...

Ingen aning om de är utvecklade av Amerigo, men jag har fått för mig att Spirig kommer från Tyskland.. Tror jag fick höra det av en ÅF till den sadeln...

Kanske var Röösli när jag tänker efter, har bara hört nåt om att den hänger ihop med nån mer känd sort, kan ha varit röösli också, den liknar även den i modellen.

Det är spirigen också!(Schweiz)

Det ÄR röösli den är som, fast den säljs visst endast måttbeställd. Kollat nu!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hemmet Jag har aldrig lyckats hitta någon fin stjärna till granen. Jag har en som duger, men har aldrig hittat DEN liksom. Allting är liksom...
Svar
7
· Visningar
444
Senast: gul_zebra
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: MJLee
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 235
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka