Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fattar inte, kanske inte till oss alla?Prata tänder få jag dålig samvet, jag har 2 har utt som jag för räspa, dratt i hälen, lite skinki när jag är ensam.
Az
Vet du vad den normala åldern på en vildhäst är när tänderna är slut? eller tar dom inte slut? jag menar på en häst där bettet är bra och inga hakar och dylikt finns. Finns det bilder på sådana käkar och framtänder som man kan titta på?(nyfiken, tur man inte är katt)
Moderatorn är säkert köpt av den lömska veterinärkåren och sitter säkert med en fet check i handen nu efter att effektivt ha dolt sanningen för svenska folket! Fy fan!
Eller vad menar du?
Har aldrig påstått ngt dylikt om veterinärkåren. Den här lagen som just berör tandvården i Sverige är framlobbad samt gynnar endast en liten grupp veterinärer och humantandläkare. Veterinärförbundet ifrågasätter skarpt humankompetensen på deras område och med all rätt... När ska veterinärer börja tas in på humansidan?
Jag har hittat bilderna på mina hästars munnar.Ett REPORTAGE!!
Jaja. Paddy Dixon har hållit kurser i Sverige med, tillsammans med TL. De såg ut att komma bra överens...
Berörs dom andra yrkesgrupperna verkligen på samma sätt? Hästtandläkarna kan väl lika gärna försöka att utbilda sig till veterinär? Hur lång tid tar det att utbilda sig till veterinär/humantandläkare? Har dom fått någon dispens att arbeta vidare? Den här lagen känns som en kränkning mot veterinärenas legitimation! Veterinärerna blir drabbade av den nya lagen.
Det finns brist på tandvårdsutbildade veterinärer i landet och vad jag vet nästan ett överskott på tandläkare inom humansidan, så varför skulle en veterinär sadla om till tandläkare när det istället finns mer arbete än vad de hinner med inom djurvården? Det är väl snarare toppen om någon fler tandläkare istället utbildar sig vidare inom veterinärmedicin och kan börja fixa hästtänder istället?Har aldrig påstått ngt dylikt om veterinärkåren. Den här lagen som just berör tandvården i Sverige är framlobbad samt gynnar endast en liten grupp veterinärer och humantandläkare. Veterinärförbundet ifrågasätter skarpt humankompetensen på deras område och med all rätt... När ska veterinärer börja tas in på humansidan?
Varför är inte veterinärer kompetenta till att avgöra vem dom ska delegera till?
Är inte det en kränkning?
De hästtandläkare som åker ut i stallarna har ytterst sällan veterinär i släptåg, tvärtom om man läser deras hemsidor etc så hävdar de flesta att rutinmässig sedering för undersökning inte är nödvändig.Hur vet ni att dom flesta hästtandläkare inte sammarbetade med veterinärer?
Tror inte att dom kräver att få bli legitimerade? Men varför ska dom inte få sammarbeta med veterinär på veterinärens ansvar som det var tidigare
Intressant att se att den förra tråden raderats. Man kan ju undra varför med tanke på att moderatorn var ute och fiskade? Kan det vara så att det kommit fram för mkt annan information som inte anses som "lämplig". Intressant.