Spinoff: datorns elförbrukning

Lejonelle

Trådstartare
Spinoff på Enyas tråd. Är det bättre ur elförbrukningssynpunkt att stänga av datorn än att lämna den på? En dator som inte används går ned i viloläge och drar då mindre ström. När man slår av strömbrytaren på datorn drar den ingen ström men vid uppstarten drar den mer ström än vid normal användning. Om man startar upp datorn ofta kommer besparingen att ätas upp av uppstartskostnaden. Men vad är optimalt? Någon som vet eller har tips på hur man kan tänka?

Sv: Spinoff: datorns elförbrukning

Enligt den här elnissen som läste av min m'tare så sa han att en dator med skärm drar 2000 kwh per år om den är igång alltid. Men det är intressant att veta hur mycket den drar om man startar upp den.

jag vet itne exakt, men har oxå hört att man ska ha den på hela tiden. stäng dock av skärmen! ?

skärmen håller ju kvaliteten bara ett ungefärligt antal timmar, sne blri dn sämre och sämre. men min dator står på för det mesta, jag byter ut det som går sönder. ser inget behov av att stänga av den, det är ändå så kallt i min lägenhet...

se bara till att ha parkering på diskarna för de är de delar som slits mest och där man har mest viktiga fakta...

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 443
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare