Spin off på "Hur länge..."

Status
Stängd för vidare inlägg.

No1

Trådstartare
Både i den tråden, i media och i min omgivning hör jag ofta det myntade begreppet "det var inte planerat".

Jag tycker uttrycket är så vanligt förekommande att det knappast kan röra sig om att samtliga kvinnor varit p-piller ätande och haft diarre/magsjuka eller råkade vara p-piller resistenta???!!!

Om man inte skyddar sig och har sex så menar jag att en graviditet i högsta grad är planerad.


J-igt irriterande....
 
Sv: Spin off på "Hur länge..."

TROR att det kan vara så att de som säger så menar att det inte var direkt uttalat att "nu tillverkar vi en bebis" utan snarare, händer det så gör det.

Sen kan det vara lite slarv med piller eller kondom också.
 
Sv: Spin off på "Hur länge..."

Både i den tråden, i media och i min omgivning hör jag ofta det myntade begreppet "det var inte planerat".

Jag tycker uttrycket är så vanligt förekommande att det knappast kan röra sig om att samtliga kvinnor varit p-piller ätande och haft diarre/magsjuka eller råkade vara p-piller resistenta???!!!

Om man inte skyddar sig och har sex så menar jag att en graviditet i högsta grad är planerad.


J-igt irriterande....

För mig är en planerad graviditet något man talat igenom med sin partner och aktivt försöker åstadkomma. Vissa lyckas genast, för andra kan det ta år.
 
Sv: Spin off på "Hur länge..."

håller med..

Planerad grav behöver inte vara den som man lyckas på ett specifikt försök. Utan mer att man bestämt sig för att barnet är välkommet när det väl kommer.
 
Sv: Spin off på "Hur länge..."

*kl*

Tror man använder sig av uttrycken lite slentrianmässigt och det är nog ganska individuellt vad man lägger i dem.

Vi hade inte heller planerat att bli gravida, just då när det skedde. Vi hade pratat löst om att skaffa barn tillsammans och lite outtalat i tanken att det kunde vara lämpligt året därpå. Jag var hos min gynekolog för kontroll (ganska grundlig när jag ändå var där, med vaginalt ultraljud och allt efter att cellprovet tagits) och fick då reda på att jag hade ägglossning på gång inom de närmsta dagarna. Trots att vi alltså visste att det var "farligt" så använde vi bara kondom en gång av tre de två följande dagarna! Så man kan ju naturligtvis diskutera hur oplanerad vår son egentligen är hihi.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp