Spiktramp, aj.

B&B

Trådstartare
Japp, igår hände det. Pållen hittade på en spik någonstans i hagen och fick den rakt upp i strålen. 5-6 cm gick in. Vi skickades till djursjukhuset i Ulltuna, 3 timmars resväg och sen hem utan häst. Han opererades inatt och det var mycket som var skadat men inte det mest svårläkta stället som tur var. Idag är läget stabilt men osäkert om han blir helt bra. Får ev ta hem honom för vård hemma till helgen.

Har någon varit med om samma sak och vet hur lång tid det kan ta innan han blir bra, om han blir det?

Sv: Spiktramp, aj.

Min herre trampade in en pinne på absolut sämsta stället. Stod först på Ultuna och kom sen hem, och chockade på penicillinet och fick sen infektion. Vi jojjad ein och ut på Ultuna och ett tag hängde han på en VÄLDIGT skör tråd, var så dålig att han bara låg helt apatisk. Fick då 24 h på sig att ställa sig annars var det över. Efter 23 ställde han sig äntligen..

iaf, med komplikationer etc inräknat så tog det 2½ månad till friskförklaring. Ingen aning om det är tillämpligt i ditt fall då din opererades (och min inte gjorde det,d et gick inte att operera, det var bara att citat veterinären 'be böner'), och min dessutom fick komplikationer.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har en egen häst samt en foderponny som står hemma hos mina föräldrar. Jag själv bor i stan, 2 mil från deras gård, har ej...
2
Svar
38
· Visningar
4 812
Senast: hekla
·
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
13
· Visningar
2 076
Senast: Empalie
·
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
7
· Visningar
1 707
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve
  • Födda 2022