Spelsajt spärrad!

athena

Trådstartare
Jag brukar köra Alfapet på nätet på lunchen (och ibland när jag har tråkigt :angel: ) här på jobbet, www.ordspel.se.

Nu har de spärrat sajten :eek:. Undrar om de tycker att ngn särskild varit ute där onödigt mycket... Iaf så mailade jag IT-avdelningen och tyckte att de var trista :p.

Får väl se om de har nåt klyftigt svar :cool: .

Hur är det på era jobb?
 
Sv: Spelsajt spärrad!

Både ordspel och betapet är blockade här. Ja, inte siterna i sig, men våran proxy godkänner inte anslutningsförsök mot deras spelservrar. En får väl va tacksam så länge buke funkar...
 
Sv: Spelsajt spärrad!

Alla spel, chatter och webmail är spärrade. Ska man få bort något ur spärren måste ens chef attestera det så det är bara saker man behöver för jobbet som man kan få bort från spärren.
 
Sv: Spelsajt spärrad!

Oj, jag har det nog ganska bra då... Webmail har jag två stycken som jag kollar flera gånger om dagen.

Och tänk om de spärrar buke :eek:.
 
Sv: Spelsajt spärrad!

*KL*

Sen är det så oxo att all internetaktivitet, tar bandbredd som i sin tur kan få allvarliga konsekvenser på företagets mail m.m. Vilket i sin tur kan orsaka förlorad info om ordrar och inkomster som gagnar dig som arbetare i form av fortsatt anställning.

Det är en liten säkerhetsaspekt med. Man vill ju gärna inte ha in skit i form av virus, trojaner m.m. som kan slå ut HELA datasystemet på ett företag och i sin tur orsaka förseningar i leveranser o.s.v.
 
Sv: Spelsajt spärrad!

Jag har hela internet till förfogande på mitt jobb :) :D :)
Allt kan nämligen räknas som research :rofl:

Däremot så kopplas Buke ner ibland, jag brukar bevaka mina intresse med att söka efter mig själv :o , då kommer trådarna som jag diskuterat i upp, ibland just när man trycker "sök" så kommer ett felmeddelande upp och internet stängs ner... vet inte om det är en tillfällighet eller nån slags spärr??

(jobbar i mac)
 
Sv: Spelsajt spärrad!

Kanske bra att företagen spärrar sådant annars kanske ni får förmånsskatta det i stället. Jag säger som en annan sa. Ni får väl arbeta i stället. Leka på nätet får man väl göra hemma, tycker jag.
 
Sv: Spelsajt spärrad!

Javisst, men om man sitter med det på lunchen istället för tidningen? Fast även jag inser risken med missbruk såklart.
 
Sv: Spelsajt spärrad!

Vi har spärrat alla siter som handlar om spel, sex och våld. För att ändå få tillgång till dylikt måste man be om lov och få sin dator "upplåst". Och gissa vem som bestämmer det?? ;)
 
Sv: Spelsajt spärrad!

Vi har spärrat alla siter som handlar om spel, sex och våld.
Ja, det där blev jag varse om när vi installerade Norton Virusprogram:rofl:
Jag tog mig inte in på ATG för att kolla hästdata:o
 
Sv: Spelsajt spärrad!

Ja, där ser man. Norton tycker kanske att ATG är lite virusaktigt.

På jobbet har vi spärren mest för att jag ska kunna tala om för tidningen att våra anställda aldrig porrsurfar på jobbets datorer. Och det gör de ju inte - de kan inte...
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 797
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp