Spekulationer om den här skylten

Magiana

Trådstartare
Idag hittade jag en riktigt intressant skylt i min lada.

20160728_163234_zpsj5nseoib.jpg~original


Frågan är varför de sponsrat ett hus med rödfärg och dessutom gjort den här skylten. Jag vet ju inte vilket hus skylten suttit på men nämnda lada ligger ju runt 20-25 mil från Stockholm i norra Örebro län. Officiellt byggnadsår för bostadshuset är 1913.
 
Verkar ju finnas en del sådana skyltar, så känns som nåt reklamjippo Åhlens hade tillsammans med ett annat dalaföretag.
 
Antagligen är skylten en plakett som visar att Åhlen sponsrad bygget/målningen av ett kulturhus eller folketspark. Sådana plaketter från 30 talet hittas rätt ofta på kulturminnen och i folkparkerna runt om.
 

Liknande trådar

Fritid Som en del kanske vet så vill jag köpa ett hus, någonstans i Sverige då det inte går att köpa ett vettigt hus för min budget i...
2
Svar
35
· Visningar
3 040
Senast: tanten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mitt internet är äntligen tillbaka och det här inlägget som jag tänkt ta med till jobbet för att lägga ut i morgon, kan läggas ut på en...
Svar
0
· Visningar
495
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Jag håller på och stressar upp mig själv hela tiden. Jag har till och från under lång tid stressat över att man inte hinner med...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: MissFideli
·
Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 518
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp