speedy tomali

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Islandstjej
  • Startdatum Startdatum
I

Islandstjej

hej

manhattan jims far är speedy tomali,har ni några bilder på han eller kan ni berätta om han? skulle vilja veta om manhattan jim även kallad manne är lik sin far

Sv: speedy tomali

Har du honom nu! :idea:

Jag har sett honom lite på banan och är lite bekant med uppfödarna. :idea:

I övrigt har jag dålig koll på Speedy Tomali.

nae jag sålde han nyss :crazy:
men jag hade han i ett år,hade han som ridhäst,han kanske ska starta i dressyr eller hoppning på 1m men kan du inte berätta lite om hur han var på travet och om du kan få tag i lite bilder från upfödaren till mej,tex som föl eller med selar på skulle så gärna villja se han som liten eller på travet :rofl:

mvh EA:rofl:

jag har ridit och tränat en kompis häst som är e Speedy Toamli.. en super fin och trevlig häst men som alltid har en åsikt om allt.

här komme rne bild på henne =)

19790814.jpg

har även bild på Speedy Tomali men en dålig sådan.

okeej vad kul,har du sett manhattan jim någon gång,vet ej hur man lägger upp bilder så kan ej vissa han :confused:

Åhhhhhhhhh jag har en kille på 12år efter Speedy Tomali suuuuuper gooo har ett suuuuper temprament!!!! :d

Ärligt så skulle jag kunna tänka mig en märr av Speedy Tomali o ta ett föl på. :p

Här ett kort på min kille....

Mr Moose Is Loose "Moses"

Men Herrn då, ganska het häst. Framför allt i löp. Annars var han snäll.
har annars hört att ST var rätt tuff i humöret?

Men Herrn då, ganska het häst. Framför allt i löp. Annars var han snäll.
har annars hört att ST var rätt tuff i humöret?

Jo när vi var o lämnade Cheers på betäckning så var vi ner i hagen o tittade på han då kom han i 120 o jagade fåglarna o såg livsfarlig ut MEN väl inne i boxen var han hur snäll som helst!!!

Men han lämnade några med hett humör som NI säker redan vet!??
Antom Komet mm.

Men min är hur SNÄLL o Goooo som helst!!!

Sedan hur många BRA hästar lämnade han MÅNGA..... :)

Ett till kort på min "Plutt"

Även min avatar är Moses

Senast ändrad av en moderator:

Kom på en liten skit till nu.
Ponnystorlek på denna polla. Men idag då. Hon hade med lite egensinnat humör ibland om jag inte missminner men mestadels snäll.
Snällast och enklast att köra in minns jag.

Haft en tvärhand hög RÖD Speedy Tomali (då) hingst hängandes i min överarm när jag selade till snabbjobb. Högg mig snabbare än blixten, stod sekunderna innan & tittade ut mot banan, from som ett lamm på ögonen. Han hette Heroic Nugget... Hans öron var väl cirkus 10 cm långa...

Jag har en avkomma efter Speedy Tamali som är 9 år, ett sto...super trevlig i sitt temprament :-) Var ute och googlade på hennes föräldrar mamman heter Princess Anita :-) Intressant läsning.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 369
Senast: linnsan
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 699
Senast: Amha
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 355
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar