Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Kollade på deras hemsida, det verkar inte vara någon melass i SB, plus att den är (värme?) behandlad så att den sväller fortare och tas upp fortare av hästen...
Jag köpte det för ett tag sen hos Casey Foder men jag vet inte om dom är återförsäljare längre. Det är betfor som är sockerreducerat med 95%. Till fånghästar!!!
Enligt ny forskning så tillgodogör sig hästen betfibern bättre än socker och det blir en längre och jämnare effekt. Socker bryts ner och tas upp i tunntarmen medan betfibern tas upp i grovtarmen. Hästen är ju en grovtarmsjäsare så det är bättre med fiber än socker.
Foder & Strö Nu vet jag inte exakt, men jag skulle uppskatta deras behov till ca 60 Mj och 360 g smrp vardera, utifrån tabeller. Den ena ponnyn är ny...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.