Spectacular Tide?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ungochgalen
  • Startdatum Startdatum
U

ungochgalen

Är det någon som hjar några foton/vet var man kan få tag i foton på Spectacular Tide?
Är även nyfiken på bilder på avkommor... Och gärna lite information om hur han/avkommorna är.
Någon som kan hjälpa mig? :)

Hej!
Du kan söka på www.allbreedpedigree.com. Klicka på Reports - Photos och skriv in namnet. Du får säkert fram några släktingar iaf. Jag sökte på altavista - bilder och fick fram ett kort, men länken funkade inte så jag vet inte om det är han. Lycka till! :bump:

Tack! :bow:
Det var en jättebra sida!
Jag hittade hela stamtavlan och bilder på flera släktingar, men tyvärr så fungerade inte bilden på Spectacular Tide :(.
Han är nämligen pappa till min häst, så det hade varit roligt att få se hur han ser ut. Men nu har jag fått se flera släktingar och hela hennes stamtavla (den sträckte sig ändå till 1700! :eek:), så det tackar jag för!
:)

Hej igen!
Jag har också haft problem att hitta bilder på min hästs pappa Skogsdrutten (kallblod). Jag fick tillslut tag på telefonnr till en hingsthållare som hade haft honom hos sig.
Jag har hittat några bra söksidor där du kanske kan hitta fler bilder: http://www.aln.se, http://www.hesteguiden.com/bildebasen (användarnamn: gjest, lösen: gjest, klicka på "search", "navn" i rullningslistan och skriv hästens namn, klicka på "find" (det går ej att trycka "ENTER"). Annars kan du maila Kanal75: http://www.kanal75.se eller någon annan fotofirma. Hoppas du hittar något foto! :bump:

Tack igen!
Bra sidor, men visar de bara varmblod? Det var det enda jag fick upp. Jag sökte på Spectacular Tide och han fanns inte med tyvärr.
Han är importerad från USA, kan det bero på det? Jag vet ju inte om han är startad i Sverige, skulle nog kanske tippa på att han inte är det.

Att det ska vara så svårt att få fatt i en bild på en häst, han är ju ändå använd hyfsat mycket i Sverige. :confused:

Jag letar vidare, tack så mycket för hjälpen!
:bow:

Här har det åtmistone funnits en bild, som inte funkade när jag kollade nyss :(

Men det finns i alla fall lite info om honom samt några avkommor. :)

Tack Görel!
Nu har jag äntligen hittat en bild på honom och mitt sto är jättelik honom! Verkligen kul att se! :D
Här är han: Spectacular Tide. Liten bild, men man kan ju iallafall se hur han ser ut. :) Nu återstår det bara att hitta bild på mamman... Bayfoot heter hon, jag var in på stuteriets hemsida, men det fanns ingen bild på henne där. (Däremot så var det där jag hittade Spectacular Tide :)) Någon som vet var man kan hitta bilder på ston? ;)

Nej, där hade jag inte varit inne och kollat.
Hon har ju faktiskt två helsyskon! :) Och min tjej är yngst ;).
Det verkar inte som om de andra har gått sådär jättebra på banan, så kombinationen var nog ingen höjdare för galopp. Men desto bättre för ridning :).
Det här var ju roligt ju!
Jag ska scanna in en bild på henne som ni kan få se, hon är jättesöt! :love:
Jag undrar om man kan få tag i bilder på syskonen? Skulle vara väldigt spännande att få se och jämföra. :)
Kan man åka och titta på Spectacular Tide, tror du? Ska ner till Eskilstuna i början på juni och Stuteriet ligger där i närheten. De kanske t.o.m. har foton från när hon var föl!
Ska försöka kontakta dem. :)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 897
Senast: Lea88
·
  • Artikel Artikel
Hej! Jag söker information om ett gäng hästar som befann sig i Västra Götaland före 2014. Om det finns någon som har relevant...
Svar
0
· Visningar
1 017
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 538
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar