Speciella saker?

F

Ferrero

Tänkte att vi kunde nämna om några av våra djur (ej katt eller hund då) gör något roligt eller har vissa vanor eller ideer. Gärna bilder också!
Min ena kanin ÄLSKAR sin aktiveringsboll! Brukar varje kväll ha i lite pellets i den bollen och han vet PRECIS vad som gäller! Han står på baktassarna och nästan klättrar på kompostgallret när jag har i pelletsen. Sen när jag skakar bollen lite blir han som tokig, och sen lägger jag ner den och han slutar aldrig rulla bollen. Han puttar fram och tillbaka, och fastnar den så drar han den till sig eller tar tag i den med tänderna och slänger den bakåt. Det är det absolut roligaste han vet! :rofl:

Sv: Speciella saker?

Min kanin kom studsande från sin bur varje morgon när hundarna fick mat - han gick helt sonika mellan deras ben och fram till matskålarna och åt han också, av torrfodret. Hundarna bara flyttade sig undan lite och fortsatte äta.

Mina marsvin, särskilt det ena, kommer ut från buren varje morgon om jag inte är tillräckligt snabb med morgonäpplet. Då ställer hon sig på min fot och liksom markerar att "hallå matte, jag svälter ju ihjäl här, kom igen med maten!".

Haha sött :laugh:

Har ett gäng marsvin här hemma. Alla är ju charmiga på sitt sätt men roligast är nog den äldsta grisen på 4,5 år. Hon är (halv?)döv så hon reagerar aldrig när jag öppnar kylskåpet och skriker "godis!" vilket får dom andra grisarna att sätta igång och vråla. Nej, istället så får jag knacka på trähuset där hon brukar hålla till. En par små knackningar och en liten nos tittar fram och undrar vad det blir för käk :D
Dom gånger hon är utanför trähuset när jag kommer med grönsaker/frukt är hon först med att roffa åt sig en stor bit, lyfta upp den med munnen och sen springa fort fort fort med dom där korta benen och sen sätta sig i huset så att ingen av burkamraterna ska kunna sno från henne. Det är enda gången den grisen springer... :p

Förstår inte att alla smådjur är så matfixerade? :D

Mina kaniner tigger inte speciellt mycket hemma hos mig, men hos mina föräldrar... där räcker det med att man står och pular med nåt vid diskbänken så har man två små rackare som står på bakbenen precis bakom en och vill ha godis. Låtsas man inte om dem petar de en på benen med framtassarna för att tala om att "Men hallå, vi står här, ge oss nåt då!". :rofl:

min kanin älskar popcorn :D
Så fort jag o sambon sitter och kollar på film så kommer han och vill ha :laugh:
Dessutom ÄLSKAR han att springa i trappor, och hoppa upp i möbler.

Jag har två sköldpaddor och dem har lite fuffens för sig, det var min sambo som märkte detta.

Dem ligger på "flytbryggan" (där de kan sola) med kroppen ovanför vattnet och huvudet under, tar upp huvudet tar in luft ner under vattnet och blåser bubblor! :D Jättesött!

Jag har två sköldpaddor och dem har lite fuffens för sig, det var min sambo som märkte detta.

Dem ligger på "flytbryggan" (där de kan sola) med kroppen ovanför vattnet och huvudet under, tar upp huvudet tar in luft ner under vattnet och blåser bubblor! :D Jättesött!

Ha ha ha fan va gulligt! Det skulle man vilja se! :)

Märkte här om dagen att mina kaniner (Romeo och Julia) inte sprang runt mina fötter längre.. då var jag tvungen att vända mig om för att titta vad de gjorde... då hade de lagt sig bredvid varandra och titta upp på mig som att (ja nu vill vi vara ensamma faktiskt)
Så skulle de ligga och putsa på varandra i deras ensamhet :D

Min ena kanin bor ett stort uthus. Hon har ett favorit ställe att sitta på, nämligen i fönstret;) Blev väldigt förvånad när jag kom ut en morgon och hon satt där i fönstret och kika ut:D Eftersom hon först måste hoppa upp på sitt hus som är dryga 70 cm högt och sedan vidare 30 cm till fönstret, eftersom hon bara var en lite unge då hon upptäckte sin favorit plats var jag lite förvånad att hon vågat hoppa upp dit. Hon var annars en lite fegis. Jag hade lite tur för de som bodde där innan hade också haft djur där så det var nät framför rutan så att ingen skulle skada sig.. Så nu sitter hon där varje dag och kikar ut över gården ;) Har lagt märke till att hon JÄMT sitter där när jag kommer hem från skolan och tittar hälsande på mig:love:

hm...Sniglarna är roligast när dom äter..inte så aktiva...
Kaninen Popsy är rolig när jag öppnar locket på buren och han är hungrig/social så han slänger sig upp ca 40 cm och sitter på kanten och vill bli klappad och matad =) han kämpar och kravlar och så är han så glad när han är uppe och då lyfter jag ner honom igen men han tröttnar ändå aldrig...annars gör han inte så mycket eftersom han är sju år och dvärgvädur...men han får sina glädjeryck ibland ute i hagen ^_^
Sköldpaddan Fanny är roligast när man håller en bit mat i handen och hon ser ut som en fågelunge....viftar som en galning och skvätter på hela mig...sträcker hela halsen rakt upp och gapar, med halva skalet ovanför vattnet, man tror att hon ska lyfta och flyga iväg! :D:D Sen får hon hugga tag i matbiten och då blir hon så glad så :love:
Men alltså, hunden och katten har roligast saker för sig men det kan jag skriva i rätt forum hehe ^_^

Försökte filma häromdagen, men gick inge bra, dem var mer intresserade av mig än av att jag skulle filma dem :D

När jag ska hoppa med min ena kanin över ett hinder så tar hon "bommen" i munnen och kastar den bakom sig ;) Det ser jättegulligt ut <3

Min parakit e lite roligt. När jag byter om till "gå bort kläder" alltså inte har slit och släng kläderna på mej som jag har hemma. Då skäller hon på mej. Hon använder ett tonläge hon aldrig använder annars. Lixom gnabbar på mej. Hon ser rikigt sur ut också. Bara med mej oxå...

Sen ska hon "pussas" oxå...hon ska lätt små nypa en i näsan! Jätt gullligt!

När jag ska hoppa med min ena kanin över ett hinder så tar hon "bommen" i munnen och kastar den bakom sig ;) Det ser jättegulligt ut <3

Verkar vara något speciellt, för min kanin gör också så med hans boll... tar tag i den och slänger den bakåt! Det är verkligen sååå sött :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 433
Senast: Ajda
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är två saker som just nu känns extra viktiga för mig att ta tag i för mitt välmåendes skull. Egentligen inga akuta saker, utan mer...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: cassiopeja
·
Ridning Nu har jag kört fasst fullkomligt i min ridning. Jag kommer ingen vart och allt blir bara sämre. :crazy: Har ridit Bellisen sedan i...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 461
Senast: Rumpnissen
·
C
Övr. Djur Först måste jag berätta den glada biten: (OM DU INTE ORKAR LÄSA, MEN VILL HJÄLPA MIG MED PROBLEMET, RULLA NER!!) Min lille...
Svar
1
· Visningar
2 549
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama