Speciell eller extra uppskattad egenskap?

S

Sirisiri

Har eran katt nån sån? Min brittflicka Mis är ingen goskatt och det skulle aldrig falla henne in att komma när man ropar på henne. Bonden Siri är precis tvärt om, vill gosa hela tiden. Men på nätterna byts de av! :D

Det händer ju då och då att man ligger vaken på nätterna och jag har kommit på att Mis är en fantastiskt pålitlig kompis dessa nätter! Man behöver bara viska hennes namn och hon svarar direkt med ett jamande och kommer och sätter/lägger sig på mig (har ALDRIG hänt dagtid!) och kurrar och gosar. :love: Rart va? Men varför på natten och aldrig på dagen?

Sv: Speciell eller extra uppskattad egenskap?

Yoga är supergosig, men Abbie är tvärt om.

Abbie har dock en egenhet, när hon är gosig så ställe rhon sig med höften mot nånting (bordsben, dörr mm) och så trampar hon med det bakbenet???

Ingen av dom stryker sig mot mig, gör Mis det?

Ingen av dom stryker sig mot mig, gör Mis det?
Aldrig mot ansiktet, men mot handen. På natten och tidigt på morgonen, så länge man ligger i sängen gör hon det. Sista månaderna har hon haft som ny rutin att komma och småkvittra bredvid stolen (hon kan inte jama som en vanlig katt, utan låter mest som en fågel! :love: ) när jag äter frukost. Då ska jag sätta ner handen så att hon kan stryka sig några gånger. Hon kvittrar ända tills jag gör det! Men det är enbart vid dessa tillfällen. Vill man gosa vid nån annan tidpunkt är det tvångsgos som gäller! :D

Jo speciell är han garanterat... har ibland funderat om han är mentalt störd..:crazy: :rofl:

Till hans specialiteter hör, tugga på pafflådor, tvätta hundens ögon och öron, ligga på rygg precis överallt(mitt på golvet, på stereon, i alla små skrymslen, i bokhyllan osv). När han var liten var han skiträdd för möss och annars ganska flegmatisk. Gjorde inget annat än låg i famnen o kurrade.. Nu är han 1,5 år och lite normalare. Väger ca 2,5 kg och är lurvig som ett lejon. Svarar alltid med ett mjau då man ropar och hoppar upp ifamnen så fort man sätter sig ner, sover under täcket eller på min mage/rygg, ibland också inrullad mellan hundens ben... Dessutom är han super snål. Har stjälat pizza, hamburgare, skinka, bröd osv. från bordet och tillochmed från tallriken eller brödet..:D När han får tag på något gott så gömmer han sig under sängen och mårrar högt åt de andra djuren..

Flickan igen är supernormal och vanlig katt. Kommer i famnen ibland om hon vill, men gillar inte om man tar upp henne.

Min är vid min sida konstant, om hon inte sover jättedjupt. Sitter jag i datarummet ska hon vara med där, i vardagsrummet ligger hon helst på mig om jag ligger ner, annars i min vilstol eller på sitt klösträd eller i sin biabädd.
Sovrummet är det på mig, fotänden eller klösträdet. I köket sitter eller ligger hon på frysboxen.

Hon vet vad ordet FISK betyder och börjar då jama som en galning, snurra runt fötterna o nästan klättra på en.
Hon gör konster i utbyte mot godsaker.
Hon väcker mig på morgonen när det är dags för frukost, och kl 17 prick sätter hon sig demonstrativt framför mig och jamar, att det är dags för middag.

Behöver lådan grävas så sitter hon i hallen och jamar. En mycket bestämd dam :D

Stryker sig mot en, hela tiden, överallt och hur som helst :angel:

Min katt tycker om att buffas! Och stryka sig och vara nära, han verkligen älskar närkontakt. :love: Hans favoritsovplats på natten är precis bredvid min kudde, eller helst på den om det finns plats :love: Så det är jättemysigt.
Så hans mest uppskattade egenskap är väl hans charm och gosighet! ;)

Senast ändrad av en moderator:

Glömde, hon kan ordet godis oxå :D då springer hon och hoppar upp högst upp på sitt klösträd o väntar :D
Sen kan man när man vill få en puss av henne. Det är bara att gå fram o säga att man vill ha en puss, så pussar hon på kinden :love:

Hon vet även alltid när och var jag har ont.. Så när jag har värkdagar så kommer hon alltid o väcker mig på morgonen (dags för frukost för henne och smärtstillande för mig) sen när hon ätit så kommer hon o lägger sig på mig, där jag har ont. (hur hon nu vet det)
Är det axeln så ligger hon över axel på mig, o värmer den. Är det höften så ligger jag på sidan med den onda höften uppåt, och då lägger hon sig uppe på höften o breder ut sig så mycket hon kan :love: Min egen lilla katthealare :love:

Är det axeln så ligger hon över axel på mig, o värmer den. Är det höften så ligger jag på sidan med den onda höften uppåt, och då lägger hon sig uppe på höften o breder ut sig så mycket hon kan :love: Min egen lilla katthealare :love:
:love: Jo, katter tycks förstå väldigt väl. Eller djur över huvudtaget.

O ja!! :love:
Glömde en sak... Tipex kallas just för tillfället för Anja Persson :angel: För hennes eminenta förmåga att gå slalom framför fötterna när det är dags för mat och godis :angel: :rofl:

Liknande trådar

Katthälsa Behöver lite klok input och hjälp nu. För en vecka sedan köpte vi en 4-årig kastrerad honkatt från ett katthem. Första veckan har gått...
Svar
11
· Visningar
5 290
Senast: Tualma
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 000
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25