Det blir mycket träning med andra ord
Vad menar du med att det blir samma doft..pratar du om kong nu? Det är väl bara en doft...Ursäktar mig för dum fråga!
Så du fick tips från domaren på vad du behövde fila lite på...det var ju bra...vad var det för skoj du ska träna på om man får fråga
Jag har också fått tips från en som kör röd kong och är domare i NW..hon sa bla att jag borde vänta så länge jag kunde med att lära in en markering...För hunden börjar ganska lätt (det är ju individuellt också) att tjuva/luras och markerar fel...Eller så kan hunden missförstå och tro att det är markering som är grejen...
Plus att träna uthållighet i själva söket (ibland kan det vara tomt) och olika miljöer..typ låta hunden söka på ranglig plåt, osv.
Och tips på bla sånt - som gör att jag lättare kommer att söka - utan att det måste vara perfekt--det är ju mitt problem
-jag ska bla borra hål i brädor, ((istället för massor av tegelstenar)och använda pallar som underlag ute så blir det en sök box . Sen får vi låna grannens tomt och hus - att söka på/i under hela juli o Aug - perfekt.