S
sjoohansson
Hej! Jag behöver verkligen få lite tips/råd/hjälp angående mitt indiviuella val som jag snart ska välja. Jag går första året på gymnasiet och jag kombinerar alltså mina studier med mitt ridintresse. Jag brinner verkligen för hästar, men ibland är der svårt att hinna med alla träningar OCH skolan. Jag skulle alltså vilja läsa kursen Specialidrott A (200p)i tvåan+trean som skulle ge mig mer tid och jag skulle kunna utvecklas snabbare under mina två ponnyår som jag har kvar.
MEN, det jag undrar är om det finns ett krav på att man ska rida på elitnivå? Jag tävlar regelbundet (1-2 ggr i månaden) och jag satsar absolut på hoppningen för jag tycker att det är så jäkla kul. Jag har en d-ponny som jag idag tävlar på i L:B hoppning, men har som mål att debutera L:A innan sommaren. Alltså ligger jag inte på några elit eller SM-nivåer... Jag är så himla tacksam om någon ville hjälpa mig!
MEN, det jag undrar är om det finns ett krav på att man ska rida på elitnivå? Jag tävlar regelbundet (1-2 ggr i månaden) och jag satsar absolut på hoppningen för jag tycker att det är så jäkla kul. Jag har en d-ponny som jag idag tävlar på i L:B hoppning, men har som mål att debutera L:A innan sommaren. Alltså ligger jag inte på några elit eller SM-nivåer... Jag är så himla tacksam om någon ville hjälpa mig!