S
Spatt
Tror ni att en spatt häst kan bli sämre om men fuskar med uppvärmingen fast man bara rider i skogen på rakt spår o måttligt med galopp o trav el är det super viktigt med uppvärmingen hur man än rider
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att spara tid.Mia_R skrev:Varför skulle man fuska?
Värmer upp i skritt , fri och samlad, 20-25 min som mest. Joggingtrav i skogen sen galopp på rakt spår. På väg likadant fast längre joggingtrav sen mer samlad trav. Sen blir det tölt o galopp i bra tempo, men bäst går han efter 35-40 min och då blir det skritt igen en bra stund. Avsuttet mest. I paddock går jag mycket sällan för det blir mest böjt spår och det är ingen höjdare har jag märkt. Lösgörande kan man göra utanför paddocken. Han har säkert haft spatt 5 år men eftersom jag ridit som jag gjort var spatten nästan "utläkt" när jag fick det konstaterat på röntgen. . Han får 2 vilodagar i veckan.Spatt skrev:Värmer du upp mycke fast du rider i skogen då är det ju rakt spår. Hur värmer du upp. Har din haft spatt länge ? Mycke frågor men det är intressant har inte varit i kontakt med någon som har spatt häst fast det är ganska vanligt (tror jag)