Spärrfärg?

Mia_R

Trådstartare
Råkade zappa förbi TV4+ och Bygglov och råkade precis missa vad de snackade om spärrfärg. Tydligen slipper man schellacka alla :devil: kvisthål om man använder sig av det, men vad är spärrfärg? Låter som en dröm då vår trapphall ser ut som en hiskelig kombination av bastu och sportstuga. :crazy: Usch, avskyr bastupanel om det inte sitter i en bastu. :p

Någon som vet vad spärrfärg är och har målat med det med lyckat resultat, dvs utan att lacka kvistarna och det ändå inte blivit ngt genomslag? :idea:

Sv: Spärrfärg?

Det används också vid renovering av rökarlägenheter eftersom även nikotinet slår igenom efter ett tag. Antar att det funkar bra eftersom även professionella målare använder sig av det.

jag hade en målare här igår (bra med grannar :angel: ) då jag kämpade med satans tuschfläckar som syns igenom min målning (klättrade genom både spackel och fem lager vattenbaserad-väggfärg), han sa akrylfärg (?), lackfärg så jag lade på lackfärg sån som fönster och dörrkarmar är målad med och det funkade :idea: nu kanske det inte är så bra på panel har ingen aning, men det stoppade mitt problem :rofl:

Tack för alla svar, får se när vi hinner göra ngt åt eländet. Ser förjävligt ut med ren panel. Fattar inte att folk frivilligt sätter in det i annat än en bastu! :eek:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka