Spärra från gästbok

gul_zebra

Trådstartare
Går det att spärra någon från att skriva i ens gästbok? Hur gör man det isf?

Är inte lite trött på all reklam någon slänger in :crazy:
 
Sv: Spärra från gästbok

Du brukar kunna spärra ip-nummer i gästböckerna. Gå då in och kolla vilket/vilka ip-nummer reklamspammarna har och sen spärrar du det under nån rubrik.
Vad har du för sorts gästbok?
 
Sv: Spärra från gästbok

Om det är samma person och denne använder samma ip kan du spärra det ip:t (eller lämplig range). Alternativt göra ett enkelt "spamfilter" om det är samma typ av reklam som läggs in. Hur och om du gör något av detta beror på vad du har för gästbok och hur bekväm du är med att koda i det språk som gästboken/databaskopplingen är uppbygd med.

Och låter ovanstående som mumbojumbo så är kanske enda hoppet att det finns någon liknande inställning du kan göra i ditt "gästbokspaket", alternativt att det faktiskt är lättast att rensa manuellt.
 
Sv: Spärra från gästbok

Tackar :bow:

Hur kollar man vad det är för IPnummer?

Har en sån här gratisgästbok, ni ser ju själva där vad som ska bannas också... Någon som känner igen och vet hur man gör kanske? :D Är det något jag inte kan så är det datorer nämnligen... :o
 
Sv: Spärra från gästbok

Du ser ip-nummret om du loggar in på ditt konto hos dem och sen väljer visa inlägg (under inlägget).
Men det verkar inte som om man kan spärra ip-nummer hos dem (har gjort en ny gästbok och kollat).
 
Sv: Spärra från gästbok

Ok.
Äh, då står jag ut ett tag till, tills jag orkar fixa ny gästbok.

Tack för hjälpen :bow:
 
Sv: Spärra från gästbok

jag har en från www.joakimweb.se och det har varit stora problem med nån spindel som lagt till en massa reklam i alla gästböcker men det verkar som det problemet är åtgärdat nu. kommer sällan nåt.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
633
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
293
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 023
Senast: Cattis_E
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
443
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp