Sparkskada

A

Arapaloosa

Min vallack hämtades in från hagen för 2 dagar sedan och vänster ben kunde han inte lyfta ordentligt. Släpar i tån när han går. Inga synliga skador, kunde böja "stretcha" benet i olika lägen inga reaktioner och visar inte att han har ont. Hmm :confused: pratade med veterinär och hon sa med en gång att han har fått slag/spark mot bogen och under där ligger det en massa nerver som kan kommar i kläm. Läketid ca 2 veckor , ge massa B vitamin. Har fått höra av bekanta att även deras hästar har råkat ut för detta.

Någon här som har erfarenhet av detta och ca hur lång tid det tar för nerverna att återhämta sig...

//E

Håll hästen under ordentlig uppsikt, och få ut veterinären för att kolla igenom hästen ordentligt om det inte sker någon förändring alls efter en vecka.
Nervskador kan bli bestående... inte kul.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·
Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
4 327
Senast: Ida94
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 066
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka