fejko
Trådstartare
Lägger tråden här eftersom det involverar ett dräktigt sto. Jag har nu två ston varav det ena är dräktigt. Jag köpte även en ny häst för 5 månader sedan och hon är en riktig sparkmaskin. De två stona går nu i samma hage och mitt dräktiga sto håller sig på ett visst avstånd från sparkmaskinen. Den nya hästen gick i egen hage hos den tidigare ägaren för hon hade ett utbildningsstall så hästarna gick i egna hagar för att minimera skaderisken. Innan detta gick sparkhästen på lösdrift tillsammans med andra unghästar.
Jag kommer att separera stona när det är fölningsdags. Frågan är om jag överhuvudtaget vågar släppa ihop dem igen
Och jag vet inte hur sparkhästen kommer att reagera om hon måste gå ensam igen. När hon kom hade vi dem i separata hagar och då hoppade hon över staketet.
F.ö. så är sparkhästen jättekul att rida. En riktig naturbegåvning och hon älskar sin nya matte (=mig). Hon verkar ha lättare att umgås med människor än med hästar.
Jag kommer att separera stona när det är fölningsdags. Frågan är om jag överhuvudtaget vågar släppa ihop dem igen
Och jag vet inte hur sparkhästen kommer att reagera om hon måste gå ensam igen. När hon kom hade vi dem i separata hagar och då hoppade hon över staketet.
F.ö. så är sparkhästen jättekul att rida. En riktig naturbegåvning och hon älskar sin nya matte (=mig). Hon verkar ha lättare att umgås med människor än med hästar.