Spårkarta Södertälje Syd

Sonic76

Trådstartare
Nån som vet km spår 5 och 7 ligger vid samma ställe?
Måste jag ner, upp eller över spåren?

Väldigt få som vet nåt här.
Tur en är van.
Löser det
Du kan räkna med att det är plattformsbyte.
Södertälje Syd är väl ingen station där man går av och byter fjärrtåg sådär väldigt mycket så inte alla vet.

De flesta som bor i Södertälje tar SL-pendeln till Stockholm eller hem.
Men generellt sett så brukar de spår som delar plattform ha numren efter varandra.

Om inte det avviker från mönstret som runt 90% av stationerna i landet har är numreringen såvitt jag kan minnas 5,6 på ena plattformen och 7,8 på andra.
SL-plattformen ligger ännu lite längre ifrån övriga och har spårnummer 3 och 4. Så SLs kundtjänst är ingen idé i detta fallet @Rosett.

Om du däremot behöver ett 100%igt svar på detta hade jag kollat med SJs kundtjänst. De trafikerar nämligen de spåren.

Edit: Om det inte är byte är det väl en posit8v överraskning om du räknar med det?
Ser tyvärr ingen skiss över spåren här. Men lite info om stationen finns om du scrollar förbi avgångarna på denna sida:
https://www.jernhusen.se/hitta-din-station/sodertalje-syd/

Liknande trådar

Samhälle Jag funderar på att åka till Arninge en söndag (från Nyköping), när jag åker dit tidigt på morgonen (7-8-tiden) så är nog trafiken rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 501
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 667
Senast: Lejanna
·
IT & mobiler Smartphones har blivit ett konflikt och stressmoment i familjen. Vi håller på att banta ner användning/tillgång så mycket det går. Men -...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 451
Senast: Badger
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 302
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar