Spåra mailadress

Terja

Trådstartare
En vän har satt in pengar på fel konto. Banken har kontaktat personen som fått pengarna av misstag och denne personen svarar inte på bankens brev. Nu kan banken inte göra något så nu ska vännen försöka hitta personen själv.

Kan man spåra en hotmailadress?

Sv: Spåra mailadress

börja med att prova googla på mailadressen, kanske något intressant dyker upp som ett namn eller liknande. Annars kan du/ni prova gå på facebook eller andra sidor och ange mailadressen så kanske ett namn dyker upp.

Men det låter som att personen inte tänker ge pengarna tillbaka...

(du kan pm:a mig mejladressen om du vill ha hjälp att hitta namn eller liknande, jag gillar att snoka :angel: )

Har googlat adressen men de vet inte om det är rätt adress.

Tack för ditt erbjudande, jag ska ha det i bakhuvudet när vi har lyckets reda ut vilken mailadress det är som gäller.

En vän har satt in pengar på fel konto. Banken har kontaktat personen som fått pengarna av misstag och denne personen svarar inte på bankens brev. Nu kan banken inte göra något så nu ska vännen försöka hitta personen själv.

Kan man spåra en hotmailadress?

detta är mina högst egna amatörmässiga tankar och funderingar.....

Nej, man kan inte spåra en hotmailadress.... Inte mer än ner till ett IP nummer. Då kan man troligtvis få reda på vilken leverantör det är som IP nr är knutet till. Men leverantören lämnar själv på inga villkor ut några uppgifter (om det nu inte är ett brott som ger ett visst antal år i fängelse och en åklagare tar något beslut i frågan). Tyvärr tror jag det är kört.... Men hoppas att jag har fel och att någon kan hjälpa "din vän" med att komma i kontakt med kontoägaren. Sedan är det väl upp till hans/hennes välvilja.... jaja vi håller tummarna att det ordnar sig

Borde man inte polisanmäla det hela? Polisen borde ju kunna få uppgift om kontohavaren via banken. Personen i fråga har ju fått chansen att betala tillbaka.

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, Har revolut och de har funkat jättebra, tills jag bytte bank. Har nu nordea och skulle lägga in de så jag kan överföra fram å...
Svar
3
· Visningar
426
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Jag satte in pengar i mitt o min partners gemensamma konto i en annan bank. Trodde jag. Nu när jag gick in och tittade fanns de inte...
Svar
12
· Visningar
1 198
Senast: nullo-modo
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
390
Senast: sweep
·
IT & mobiler Försöker hitta information om hur man utan att blockera en person kan ställa in så att man inte får några notiser från den människan...
Svar
3
· Visningar
513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka