W
Wildbyheart
Hej!
Satt och läste en lite äldre tråd där en användare sade då här:
Du som skrev, hoppas de va okej att jag lånade din text? :-)
Vad menas med det?
Om jag beställer fryst sperma, sprutas inte allt in på samma gång och om stot tar sig på ett försök finns de sperma för fler inseminationer??? Och kan man då spara till senare och kanske till och med till ett annat sto?!
Skulle vara kul om någon ville dra det lite snabbt och förbarma sig över en undrande nybörjare.
Är grön på de här men har ett sto som ja ska ta på nästa år men för att ha LITE mer kött på benen är de lika bra att börja läsa på redan nu!
Tack på förhand!
Satt och läste en lite äldre tråd där en användare sade då här:
Om jag får min dräktig utan större problem och får rätt kön på fölet nästa år så ska jag använda resten av min Laptop sperma på min märr nästa år. Så blir vår kära vette glad när det blir mer plats i frysen
Du som skrev, hoppas de va okej att jag lånade din text? :-)
Vad menas med det?
Om jag beställer fryst sperma, sprutas inte allt in på samma gång och om stot tar sig på ett försök finns de sperma för fler inseminationer??? Och kan man då spara till senare och kanske till och med till ett annat sto?!
Skulle vara kul om någon ville dra det lite snabbt och förbarma sig över en undrande nybörjare.
Är grön på de här men har ett sto som ja ska ta på nästa år men för att ha LITE mer kött på benen är de lika bra att börja läsa på redan nu!
Tack på förhand!