Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hästarna står inne i spiltor till vardags, men sen går de på sommarbete på stuteriet. Såvitt jag vet.Vi ska stanna till i Wien under vår tågluff i maj och jag skulle gärna vilja besöka Spanska Ridskolan, men är det försvarbart? Jag är dåligt insatt i hur deras hästhållning ser ut. Vad säger Bukerådet?
De får en massa kritik på tyska för att ha ändrat ngt i ridningen och sparkat ett antal personer. Tror de även har lite kritik om hagar men att det är ändring o genvägar i ridning som det är mest diskussion om (de hade Anky som konsult ett tag tror jag). Tyska är tyvärr inte ngt jag kan läsa så jag har inte kunnat läsa artiklarna riktigt. Om du kan tyska tror jag det finns mycket material att bedöma själv.Vi ska stanna till i Wien under vår tågluff i maj och jag skulle gärna vilja besöka Spanska Ridskolan, men är det försvarbart? Jag är dåligt insatt i hur deras hästhållning ser ut. Vad säger Bukerådet?
De får en massa kritik på tyska för att ha ändrat ngt i ridningen och sparkat ett antal personer. Tror de även har lite kritik om hagar men att det är ändring o genvägar i ridning som det är mest diskussion om (de hade Anky som konsult ett tag tror jag). Tyska är tyvärr inte ngt jag kan läsa så jag har inte kunnat läsa artiklarna riktigt. Om du kan tyska tror jag det finns mycket material att bedöma själv.
Whaaaat? Är det sant? Det är ju jättebra iofs och jag vet att antagningen är stenhård, men gött att någon i hästvärlden har bra betalt.Hittade tråden. 2 filmer iallafall
En beridare tjänar mellan 700.000 till 1.2 miljoner kronor.
https://www.bukefalos.se/threads/spanska-ridskolan.1454987/
Det var något nytt för bara ett par år sedan också? Eller en gammal artikel som poppade upp såklart.Det var för en massa år sedan. Andreas Hausberger var chefsberidare eller vad det heter när jag var där , han hjälper bla Jessika von Bredow och hennes bror med träningen. Han är superklassisk. Han fick sluta för han vägrade gå med på diverse förändringar eller nått minns inte men det var typ ett riskkapitalbolag som köpte in sig i spanska ridskolan för några år sedan.
Det är ju väldigt dyrt för staten att driva och ryttarna har oxå enorma löner. Fick en chock över vad dom tjänade när jag forskade i det.
Så ja.
Ligger några filmklipp på min Facebook fastän det var såklart foto och filmförbud. Kan lägga in dom så fattar ni vad jag menar med konfliktridning
Det är ju väldigt mycket om de går med förlust. Slår vad om att folk hade kunnat tänka sig rida även för en mer normal lön? Inte cheferna kanske och såklart inte om de gick med stor vinst (då är det väl som fotbollsspelare) men.Hittade tråden. 2 filmer iallafall
En beridare tjänar mellan 700.000 till 1.2 miljoner kronor.
https://www.bukefalos.se/threads/spanska-ridskolan.1454987/
Ja, för 1-2 år sen var det en större konflikt just om avskedade tränare, hur spanska ridskolan skulle drivas osv. De som blev av med sina jobb var oroliga för hästarna.Det var något nytt för bara ett par år sedan också? Eller en gammal artikel som poppade upp såklart.
Grejen är väl att man blir ganska så livegen ett sånt där jobb. Det blir hela livet. Du kan ju tex inte flytta, du måste vara ute och turnera etc. Det är ju absolut självvalt att jobba där, men det är väldigt bundet.Det är ju väldigt mycket om de går med förlust. Slår vad om att folk hade kunnat tänka sig rida även för en mer normal lön? Inte cheferna kanske och såklart inte om de gick med stor vinst (då är det väl som fotbollsspelare) men.