friaxi: hejja er vad duktiga ni är och utvecklas i raketfart!
olivialarsson: åhh vad fina ni är!!!!
pink: och ni duktig och snabb som alltid! fast nitvå får sluta lägg aut filmer på hopp o terräng jag dör ju av abstinens, hehe. nejå, jättekul att följa er!!! min dröm var ju tävla fälttävland lite lätta klasser även med Girasol. men det blev ju inte så... men kan hälsa att sadeln passade!!!
för ett litet tag sedan hadeklubben dressyrtävling, den var sisa deltävlingen i förra årets cup (dressyren har fåttf lyttats två gånger så blev i fel år..) girasol o jag hade ju vunnit WE, kommit tre i hoppningen (dubbelnolla o jag var överlycklig att vi övelevde.. har ju lagt hoppningen på hyllan egentligen...).
efter kass förklass (kan bero på att vi varit i en tom paddock en enda gång detta året och det var onsdagen innan och jag var matförgiftad så och mådde piss även på tävlingsdagen.. men iaf han blev chockad att det inte var broar, skrämselgrejjeroch konstigheter inne i paddocken och hade lite rodeoshow efter att blivit tillfälligt livrädd för några stenar vid ett träd 20 m utanför paddocken (som funnits där i alla år..) men jag får ta på mig alt, vihar inte träna toch inteens ridit ett dressyrprogram på måååånga år... men så så han in och var underbar i LB1 som var cup-klassen!
vi blev 2a på 69,3% bästa procente vi haft i dressyr!!! supernöjd!!!
glömde dock kameran hemma... men kass mobilkamera var med
Vilket betyder att vi vinner hela cupen!!! (och min ponny med medryttare blir 2a. underbart
)
lite ironiskt till hans "rädd för allt"-fason på dressybanan så var vi några veckor innan detta iväg på DM i bruksridnig ännu en gång. det enda vi åkt iväg på... så jättenöjd bara att både han o ponnyn var så lätta o trevliga att lasta ha med, och stå o hålla/stå i transport etc. sen att han skötte sig super och gjorde super ifrån sig därinne och inte rädd för något var ju ännu bättre.
han var dock supertaggad, 10m efter hindret var det skrit toch in o göra halt och "flytta föremål" och sen ryggningen.. i L. han var stressad och jag valde att g ur mönstret och göra om och drog på oss 100 straff där (annars hade vi placerat ss som 2a tror jag) men iaf supernöjd!!!
kliva av och på från "brygga"
gå på brädor/playwoodskivor
flytta föreål
och trots att vif aktiskt hade tränat på atttrava och galopper MELLAN konor. och trots att det var bredare mellan dem än vanligt.... så gjorde Girasol som han alltid gjort på bruksridningarna. han tycker att jag hålle rom honom (för att parera emellan) och han ror det ä hinder.. så han hoppar över alla..... det positiva är ju att vi inte river nåra bollar ;- )
och somsagt underbar att ha med sig, när jag satt på lämmen o drack kaffe tyckte han dock det var onödigt att stå utanför så han traskade in i sin älskade transort o ville stå därinne.. och min ponny som medryttaren red är smidig att ha med sig också
(ponnyn är ingen spank häst dock men girasol i bakrunden i transporten)
förlåt för bildbomb, om ni nu kan se bilderna? (har låst gallerierna på min hemsida så vet om de syns??)