Spännande gäst i kanin hagen!!

Russin8

Trådstartare
Igår kväll när jag precis släkt lampan för att sova, börjar hunden att skälla hysteriskt. Samtidigt hör jag ett ljud, låter som något djur skriker eller katter slåss.

Jag och gubben går upp och tittar, hunden står nu vid dörren och skäller (han brukar inte skälla). Vi släpper ut honom och han far iväg mot kaninhagen med nosen i backen. Samtidigt hör vi ett dunkande ljud.

Jag blir oroligt, tänker att det kanske är någon av kaninerna som fastnat på något sätt.
På med kläderna och går ut till kaninerna. Nu står hunden vid hagen och ser väldigt lycklig ut!

Kommer in till kaninerna och inte en kanin framme. Lyfter då på locket till deras hus och där inne tryckt mot väggen låg det en RÄV!:eek:

Vad att göra:confused:. Ropar till gubben att han ska komma och hjälpa till. Måste ju få ut räven ur kanin hagen och hitta var han tagit sig in!

Efter mycket om och men lyckas vi putta ut räven från hagen. Sen ser vi att han har grävt sig in och haft sönder nätet som är i botten på hagen. Jag har en hage som är ca 10 kvadrat meter stor och det är nät i hela botten och den är ca 170 cm hög med nät ovanför. Då trodde man ju att man skulle vara säker mot sådana oinbjudna gäster, men inte för mickel räv:cool:

Lite spännande var det i alla fall att se den på så nära håll. Men jag vill inte ha den i min kanin hage:eek:.

Som synd var så hittade vi inte kameran, skulle varit kul med en bild på den där i kanin huset:laugh:

MVH Russin8

Kaninerna klarade sig oskadda

Sv: Spännande gäst i kanin hagen!!

Oj :O ett mirakel att kaninerna klarade sig! vart var kaninerna nånstans då om räven var i deras hus?

Huset står på plintar där det finns utrymme under. Där satt dom alla fyra:). Men i röran som uppstod så kom räven oxå in där så ett tag satt det fyra kaniner och en räv inunder huset:o

Jag tror att den var så stressad så den inte försökte äta någon kanin:D

Räven va i alla fall väldigt söt:laugh:

MVH Russin8

Kunde du inte behållt den och fött upp en ny art, typ Ränin eller ngt. :D

Vilken tur att ninisarna klarade sig och duktig hund. Den fick väl ordentligt med beröm?

Haha.. Ränin:D

Jo då han fick massor med beröm, min duktiga Texas. Han hade nog helst velat jaga räven, men vi fick lov att stänga in honom innan vi jagade ut räven. Annars hade väl Texas jagat räv fortfarande.

Det som förvånade mig var att kaninerna hoppade in i huset fast räven låg där:confused: Dom var nog lika stressade som den stackars räven.

MVH Russin8

Senast ändrad:

Ja, de var nog rätt stressade och blockerade...
"Kattljudet" ni hörde var förmodligen kaninerna som skrek, och det ska väl till att de är rätt skräckslagna för att göra det. De kan ju dö av skräck, vilken tur att de inte gjorde det!

*kl'

Vilken TUR att kaninerna klarade sig!
Det var nog i grevens tid ni kom dit. *puh* :bow:

Om jag va kanin så skulle jag nog bli väldigt skräckslagen om det kom in en räv i mitt hus:eek:

Jag är bara glad att det gick så bra som det gick. En av kaninerna verkar ha tagit det hårdare. Hon är lite loj och sitter mest still. Har känt igenom henne men hon verkar inte reagera på något så hon är väl kanske fortfarande i chock.

MVH Russin8

hu vilken hemsk upplevelse för kaninerna!
tacka gud för att de överlevde :)

Hur mår lilla fröken kanin idag? verkar hon må bättre?

Jodå, för nu hittade dom ett hål som jag inte sett och var på rymmen allihopa:mad: Hon verkade kry nu, för det var inte det lättaste att få tag på henne, jätte kul ju att hoppa omkring:devil:

Roade mig i nästan en timme med att få tag på dom.
Nu är dom i sin hage igen och hålet lagat.

MVH Russin8

hahaha kaniner är INTE roliga att få tag i när de är på rymmen!!

Men, skönt att de mår bra hela bunten :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 079
Senast: Luff
·
K
Övr. Hund Först vill jag bara berätta att jag av olika anledningar skriver under ett anonymt nick. Jag har en chans att ta emot en hund från en...
2
Svar
20
· Visningar
2 551
Senast: kalasnickname
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar