Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tränar, går prov och jagar med flattar, och har en jaktcockerkille på 8 månader som är meningen att jag ska åtminstone gå prov med men förhoppningen är att han ska fungera i praktisk jakt till slut.
Flatten fungerar mycket bra på jakt men har inte gått alls bra på jaktprov (2 nbkl). Han är en viljestark hane med väldigt mycket jaktlust. En superhärlig hund som hämtar skammade gäss utan att blinka. När allt stämmer kan han bli jaktchampion över en helg, men rätt vad det är så tar han ett eget beslut som "förstör"
Cockern visar än så länge fina kvaliteér, stor apporterings- och jaktlust och är lättlärd som bara den. Vi tar det väldigt lugnt och nöter mest att han ska sätta sig så fort något "flyger" och även på signal.
Vi är med och jakttränar med ett gäng retrievers för skojs skull när det finns tillfälle (de andra är mer ambitiösa och tävlar/jagar), men vi håller oss mest till dummys och ser det som en rolig grej. Eftersom han är skottberörd jobbar vi mycket på det för det ställer ju till det en hel del (så vi kommer aldrig att jaga eller tävla aktivt utan är bara med på "skojtävlingar")
Han är duktig på markeringar och får ofta beröm för sitt fina jobb och själva apporterandet/avlämnandet, men han saknar uthållighet för större sök och är något svår att dirigera (för mycket egna idéer ) Men han tycker verkligen att det är roligt och det är ju det viktigaste
Vi har inte startat på några prov med nuvarande hundar, nu är det "enbart" apporteringsträning för att de ska fungera praktiskt som gäller. Vi jagar mycket sjöfågel.
Hundavel & Ras Jag tror inte att jag någonsin gått en kurs med tydlig tävlingsinriktning, varken nu eller för ett antal år sedan. Det kan väl komma in...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.