Spänd, tittig vid uteritt men kolugn på hemväg...

Sv: Spänd, tittig vid uteritt men kolugn på hemväg...

Kanske det, tack. Du verkar rätt klok! :)

Jag som alltid får höra motsattsen...

Skämt åsido.

Jag har ridit in och utbildat ganska många hästar vid det här laget så jag hoppas att jag lärt mig någonting på vägen.

Jag har en fyra årig valack, som hade samma tendenser, nu tror jag som du att ston är "värre", i mitt fall spelade det ingen roll eftersom jag bara ville ha honom att fungera;)
Hur som så gjorde jag som Tant gredelin föreslog dig, började om, satsade fullt på att närvara själv, bli en sann ledare för min kräsna häst, och det fungerade hur bra som helst!!
Vår relation idag är kanon, och jag är aldrig osäker/spänd längre, för jag vet att för honom är jag ledaren.

Jag kan rekommendera boken Sluta kämpa, börja leva av Sanna Ehdin, den gav mig mkt för jag är också en människa som vill ha resultat, nå mål, göra många saker samtidigt och det har väl funkat hyfsat tills jag var med om en trafikolycka och min kropp inte orkade längre med mitt tempo..
Det gjorde att jag fick mig en tankeställare hur jag lever, och det är väldigt svårt att lära om, men bara man själv blir medveten om vad man gör och varför så blir det lättare att se sig själv utifrån.

Självklart kan man skylla på testperioder, det har jag också gjort, men jag tror faktiskt att de inte kommer vara speciellt framträdande om man har rannsakat sig och sitt ledarskap...I mitt fall är faktiskt min kille oftast på bra humör och försöker han köra fram sin bog (flytta på mig) så är jag raskt där och backar undan honom, sedan är vi klara, så visst testa gränser gör de väl hela livet, eller också var jag otydlig den dagen??
Det är svårt att syna sig själv:crazy:
MEN det jag egentligen ville skriva var att tänk på alla saker som hon gör BRA, fokusera på dem, och hur mycket du har lärt henne, det hjälper mig jättemycket, för de är ju så himla duktiga och lär sig så jäkla mycket.

Liknande trådar

Ridning Jobbar hos en travtränare som har 2 hästar som skrittas under sadel minst en gång i veckan. En av hästarna är hur snäll som helst att...
Svar
8
· Visningar
1 554
Senast: IrishDraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama